مدتی پیش تصویر زنی که در چهارراه نبوت کرج نقش بر زمین شده بود از شبکه معاند صدای آمریکا با عنوان افتادن زن کرونایی پخش و در فضای مجازی نیز دست به دست شد.
کد خبر: ۸۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 18 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ "اینجا کرجه، چهارراه نبوت. این خانم به خاطر کرونا جونش رو از دست داده و کسی نیست اون رو جمع و جورش کنه. تعداد مرده های کرونایی خیلی زیاده اینجا."

واقعیت ماجرا
برای اطلاع از واقعیت ماجرا پس از بررسی تصاویر شبکه صدای آمریکا به محل وقوع حادثه رفتم. مصطفی کارگر کیوسک مطبوعاتی که دکه اش حدود 30 متر با محل افتادن آن خانم فاصله دارد در شرح ماجرا چنین گفت: "یکشنبه بعدازظهر بود که یه خانمی یه هو روی زمین افتاد و مردم دورش جمع شدند ولی بخاطر ترس از کرونا کسی نزدیک نشد. حدود 20 دقیقه بعد اورژانس اومد و نمی دونم چکار کرد که خانم از جاش بلند شد و سوار اورژانس شد و رفت"
برای اطلاع بیشتر به سراغ کسبه و اصناف مختلف رفتم همگی حرفهای مصطفی را تایید کردند.
اورژانس، نخستین حلقه اطلاعات دقیق
کرمی، رییس حراست اورژانس استان پاسخگوی نخستین تماس من بود. بعد از حضور در محل اورژانس استان، مستندات این جریان مو به مو و دقیق بررسی شد. مرکز پیام اورژانس چنین اعلام کرد: یکشنبه 18 اسفند، ساعت 16 و 32 دقیقه نخستین تماس درباره خانمی که در چهارراه نبوت روی زمین افتاده بود، با اورژانس گرفته شده و هفت تماس دیگر هم با همین موضوع سایر شهروندان با اورژانس داشته اند. که طبق فرم کارشناسان اورژانس بلافاصله ابتدا موتورلانس و سپس آمبولانس عازم محل می شوند.
فهیمی، کارشناس اورژانس که با موتولانس خود را به چهارراه نبوت رسانده بود چنین گفت: ساعت 16 و 50 دقیقه به چهارراه نبوت رسیدم. با رعایت شرایط بهداشتی به بیمار نزدیک شدم. صدایش کردم چشمانش را باز کرد. پرسیدم چرا افتاده ای؟ گفت: اعصابم گرفت و افتادم و دیگر نفهمیدم. قبلا هم اینطوری شده ام.
فهیمی افزود: از او خواستم تا خودش از زمین بلند شود که آن خانم هم بدون هیچ مشکلی از جایش بلند شد. رنگ صورت، ضربان قلب و شرایط عمومی اش کاملا عادی و نرمال بود همان موقع آمبولانس رسید و از او خواستم که سوار آمبولانس شود.
این خانم چهل ساله به نام ن. نریمانی سوار آمبولانس شد و او را به بیمارستان امام علی انتقال دادیم.

بیمارستان، دومین حلقه
با مدیر بیمارستان امام علی تلفنی گفتگو کردم، به رییس حراست بیمارستان ارجاع داد تا از روی دوربینهای مداربسته موضوع را دقیق تر بررسی کنیم.
روز و ساعت را در اختیار آقای دوستی کارشناس دوربینهای مداربسته بیمارستان قرار دادم.و بعد از چند دقیقه معطلی، تمامی فیلمها روی مانیتور نمایش داده شد.
بر اساس مستندات تصویری دوربین مداربسته، خانم نریمانی با پای خود از آمبولانس پیاده می شود و همراه کارشناس اورژانس وارد تریاژ می شوند. شرایط وی از جمله فشار و نبض قلب و تب مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس تصاویر دوربینها، خانم نریمانی به همراه کارشناس اورژانس وارد مطب پزشک می شوند. بعد از حدود 3 دقیقه هر دو از مطب خارج می شوند و کارشناس از بیمارستان خارج می شود. خانم نریمانی نزدیک به 2 دقیقه در سالن بیمارستان و مقابل پذیرش می ایستد. مراجعان یکی یکی کارهایشان را انجام می دهند و می روند و این خانم گویی تصمیمی برای کاری ندارد. سپس از بیمارستان خارج می شود و احتمالا راهی خانه اش می شود.
برای اطلاعات بیشتر با خانم صالح زاده مدیر بیمارستان گفتگو کردم و از او درباره پرونده این خانم سوال کردم. در پاسخ گفت: از آنجایی که شرایط عمومی این خانم نرمال بوده و هیچگونه مشکلی نداشته بنابراین پرونده ای برایش تشکیل نشده است.
چرا صدای آمریکا؟
جزئیات انگیزه ارسال کننده ویدیو نیاز به احضار منتشر کننده آن است که تا کنون اقدامی در این باره انجام نشده و از حال رفتن خانم نریمانی هم می تواند دو حالت داشته باشد. یا واقعی بوده و مشکل عصبی موجب این اتفاق شده و رسانه های دروغ پرداز از او استفاده ابزاری کرده اند و یا اینکه وی نیز بخشی از سناریوی ایجاد وحشت در بین مردم و سیاهنمایی اوضاع درمانی کشور بوده است که هر کدام نیازمند بررسی های تخصصی هستند.
اما با رو شدن دروغ پردازی دست شبکه دروغ پرداز صدای آمریکا، دست دست اندرکاران و حامیان این شبکه نیز رو شد که چه اهداف پلیدی در زمان شیوع ویروس کرونا در ایران دارند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
همین موضوع لزوم افزایش سواد رسانه ای در جامعه را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

علی سلمانزاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار