استاندار فارس در نشست ستاد استانی مدیریت بحران کرونا گفت: این دستورالعمل کشوری است و زمان اجرای آن تا ٢٠ فروردین است.
کد خبر: ۸۳۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 27 March 2020

رحیمی افزود: در این طرح خودرو‌های بومی و غیر بومی تنها با اثبات سکونت در محل مورد نظر اجازه تردد دارند.

استاندار فارس ادامه داد: مسافرانی که مبدا و مقصدشان فارس نیست برای عبور تنها از مسیر کمربندی‌ها امکان تردد دارند و تردد خودرو‌های امدادی، خدماتی، پلیس حمل بار بلامانع است.

رحیمی به ممنوعیت ورود اتوبوس‌های برون شهری از استان‌های پرخطر به فارس نیز اشاره کرد و گفت: سفر‌های ریلی نیز تنها هفته‌ای یک سرویس به مقصد تهران انجام می‌شود و سفر به مشهد کاملا لغو شده است.

استاندار فارس به روز طبیعت هم اشاره و تاکید کرد: در روز ١٣ فروردین خروج از شهر ممنوع خواهد شد و نحوه اجرای آن نیز در صورت امکان از محله‌ها خواهد بود که در نشست شورای ترافیک استان تصمیم گیری خواهد شد.

رحیمی ، هدف اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال ویروس بیان کرد و افزود: حفظ و حراست از سلامت و رعایت تکریم و احترام مردم اولویت ما است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار فارس با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها تا پایان اجرای این طرح تعطیل خواهند بود اظهار داشت: تمام مراکز اقامتی ، سیاحتی زیارتی و فرهنگی بنا به تشخیص و شرایط استان تعطیل خواهند بود.

محدودیت‌های ویژه روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت

رحیمی تاکید کرد: لازم است مردم فهیم استان  در سیزده بدر امسال با ماندن در خانه همکاری لازم را در جهت حفظ سلامتی خود و دیگران داشته باشند. وی با بیان اینکه وظایف تمام دستگاه های اجرایی و ارگان‌ها برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شده است، گفت: شورای ترافیک استان فارس طرحی را برای اجرا در روز سیزده بدر امسال تدوین خواهد کرد که از محلات جلوی کسانی که قصد خروج از منزل و شهر را دارند گرفته شود.

تداوم فعالیت اصناف ضروری

استاندار فارس همچنین اعلام کرد: اصناف و مشاغل نیز در قالب اجرای این طرح دسته بندی شده اند که گروهی که خدمات آنها ضروری است باز بوده و به مردم خدمات ارایه خواهند کرد که از جمله این واحدهای صنفی می توان به سوپر مارکت ها و فروشندگان مواد غذایی ، میوه فروشی ها ، قصابی ها، مرغ فروشی ها ، داروخانه ها ، لوازم و تجهیزات پزشکی و نانوایی ها اشاره کرد.وی در ادامه گفت: یکسری از فعالیت ها نیز بنا به تشخیص مصالح استانی در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار فارس اظهار داشت: ادارات دولتی نیز براساس بخشنامه صادره معاون رییس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور نیز حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و کمتر از آن و بصورت شیفت بندی در این ایام به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.رحیمی ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسانی مانند آب، برق ، گاز ، مخابرات ،  واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری ها ، اورژانس ، مراکز بهداشت و درمان و علوم پزشکی نیز به صورت صد در صد باید در محل کار حاضر شوند و مابقی ادارات نیز در سطح معاون و رییس و دو الی سه کارشناس باید در محل کار حاضر و مابقی بصورت دورکاری فعالیت کنند که نیروهای امنیتی و نظامی مشمول این موضوع نمی شوند و برابر تصمیمات ملی عمل می کنند.

برپایی هر نوع تجمع ممنوع

استاندار فارس با بیان این مطلب که برگزاری هر مراسم رسمی و غیررسمی که موجب ایجاد تجمع می شود ممنوع است،گفت: برابر این دستورالعمل تمامی مراسمات رسمی و غیررسمی مثل ختم ، تجمعات ورزشی ، فرهنگی و مذهبی ممنوع شده و تا پایان  طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز ادامه خواهد داشت.

لزوم توجه به حفظ احترام مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

رحیمی هدف اصلی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را حفظ و حراست از سلامت مردم دانست و خطاب به مدیران ارشد فارس گفت: تکریم ، کرامت و حفظ احترام مردم در راستای اجرای این طرح حتما مدنظر قرار داشته باشد که البته با توجه به نظر مساعد اکثریت مردم برای اجرای این طرح به نظر تنشی برای اعمال این مقررات وجود نخواهد داشت.وی بر اجرای مقتدرانه طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان فارس تاکید کرد و افزود: فرماندهی اجرای این طرح در استان با استاندار فارس است هرچند که از نظر تمامی گروه های مردمی ،مذهبی، تشکل ها، خیرین و غیره استقبال می کنیم.رحیمی تاکید کرد: زنجیره بیماری کرونا با ازدحام گسترش پیدا می کند و همه باید برای قطع این زنجیره کمک کنیم و مردم با در خانه ماندن می توانند این موضوع را محقق نمایند.

وضعیت مناسب فارس در مقایسه با سایر استان‌ها

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا اقداماتی در سطح استان فارس انجام شده که در حال حاضر بخشی از تاثیرات آن قابل مشاهده است.رحیمی آمار شیوع کرونا در فارس را نشانه وضعیت مناسب استان نسبت به بقیه مناطق دانست و ادامه داد: فارس تا روز گذشته با احتساب جمعیت و درگیری با بیماری کرونا جایگاه بیست و چهارم و در خصوص تعداد مبتلایان این استان جایگاه سیزدهم را داشته است و در ارتباط با ضریب کشندگی بیماری نیز فارس ضریب نزدیک به  سه درصد را دارد در حالی که این ضریب در کشور حدود هفت و نیم درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار