طرح فاصله‌گذاری اجتماعی امروز از سوی وزارت کشور آغاز شد در این طرح محدودیت‌های جدیدی برای قطع روند شیوع کرونا در کشور مطرح شده است.
کد خبر: ۸۳۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 27 March 2020

به گزارش تابناک سمنان:  از بامداد امروز جمعه طرح فاصله گذاری اجتماعی جهت کاهش و قطع روند شیوع کرونا آغاز شده است. بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا این محدودیت‌ها تا نیمه فروردین ماه ادامه خواهد داشت و قابل تمدید خواهد بود. در این طرح، کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های مربوط در نقاط مشخص، اجرایی می‌شود.

  • در طول اجرای محدودیت‌ها، تنها افراد بومی ساکن هر شهر اجازه ورود به شهر خود را دارند و ورود افراد غیر ساکن به شهر دیگر ممنوع است. ساکنان شهرها و مردم بومی از راه کارت ملی، پلاک و بیمه‌نامه خودرو شناسایی می‌شوند. البته هموطنان غیر ساکن و مسافران برای بازگشت و حضور در محل سکونتشان مشکلی ندارند، اما برای ورود به شهرهای میان مسیر برگشت مجاز نیستند و باید از مسیرهای کنارگذر حرکت کنند. البته تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، و وسایل نقلیه حمل سوخت، بار، کالاها، مایحتاج و نیازمندی‌های مردم جزء ممنوعیت‌ها  قرار نگرفته است.

لازم به ذکر است که خودروهای متخلف از مقررات یک ماه با اخذ همه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شوند و همچنین باید جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان را پرداخت کنند.

  • طرح فاصله گذاری شرایطی را هم جهت حضور کارمندان دستگاه‌های دولتی که محل سکونتشان با مکان فعالیت شغلی آنها متفاوت است، قرار داده و این دسته از شاغلان، در مبادی کنترلی کشور با احراز موضوع ترددشان از سوی تیم‌های تشخیصی مستقر، اجازه عبور دارند.

ضمناً برای افرادی که با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری سفر می‌کنند، محدودیت‌های حداکثری وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی هم به صورت کامل اجرایی می‌شود.

  • کمیته اجتماعی-انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، در بخش دیگر از اطلاعیه شماره یک خود مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل اعلام کرد. پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و... هم به دلیل جلوگیری از تجمع افراد بسته و غیر فعال خواهند بود. به علاوه برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی هم ممنوع است.
  • همچنین اصناف و مشاغل در سه گروه «کاملاً فعال، تعطیل و مجاز به فعالیت مشروط و محدود» طبق جدول زیر تقسیم بندی شده‌اند و واحد‌های صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه پلمپ خواهند شد:

///

  • در ادامه محدودیت‌ها برای کنترل تجمع‌ها، اداره‌‎های دولتی بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی، شیفت بندی می‌شوند و باید با حداکثر یک سوم نیرو‌های اداری خود فعالیت داشته باشند.

همچنین محسنی‌بندپی استاندار تهران اعلام کرد که مقرر شده است که ممنوعیت ورود و خروج خودرو‌ها تا دو هفته ادامه داشته باشد و تغییرات احتمالی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد. ولی استانداری تهران آمادگی لازم را برای اجرای دو هفته‌ای این ممنوعیت‌ها دارد.

او تاکید کرد: سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند، ولی محل کارشان در دیگر استان‌هاست و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند. در این خصوص از روز چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است تا کارمندان و کارگران خود را در این خصوص معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار