در نشست ستاد مقابله با کرونا مطرح شد:
کلانتری با تاکید به دانشگاه علوم پزشکی که نباید افراد ترخیص شده از بیمارستان‌ها به حال خود رها شوند از دانشگاه خواست تا مراقبت بیشتری از این‌ افراد داشته باشند چرا که هر کدام می توانند مانند یک بمب بیولوژیک عمل کنند.
کد خبر: ۸۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 28 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری امروز در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که تاکنون در استان 7 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌ایم اظهار کرد: بیشتر این افراد کسانی هستند که با بستگان خود در تماس بوده‌اند مثل آن فردی که فرزندش در مجموعه درمانی مشغول به خدمت بوده و ویروس این گونه به پدر انتقال یافته و شاهد از دست رفتن این عزیر بوده‌ایم.

استاندار در ادامه از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواست تا نسبت به پیشگیری در مراکز درمانی بیشتر دقت شود تا کسانی که در صف نخست مقابله با کرونا قرار دارند مصونیت بیشتری در قبال این ویروس داشته باشند چرا که از دست دادن یک نفر از مجموعه سلامت به مثابه از دست دادن یک فرمانده جنگ محسوب می‌شود.

این مسوول ارشد اجرایی در بخش دیگری از اظهارات خود در ستاد پیشگیری از کرونا با بیان این که در بحث غربالگری یکی از استان‌های ممتاز کشور محسوب می‌شویم افزود: از امروز بیشتر توان خود را در بحث بیماریابی می‌گذاریم و باید به سمت کسانی برویم که دچار بیماری شده‌اند که این کار یا از طریق تلفن 4030 و یا مراکز 16 ساعته صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 36 ساعت از اجرای طرح فاصله‌گذاری آمار نشان می‌دهد که کاهش چشمگیری در ترددها داشته‌ایم اظهار کرد: این عده هم که در جاده‌ها تردد دارند همان کسانی هستند که روزهای ابتدایی سال وارد استان شده بودند.

استاندار با بیان اینکه در روزهای ابتدایی روزانه تا 30 نفر نمونه‌گیری می‌شد افزود: الان در یک روز تا 260 مورد نمونه‌گیری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید به دانشگاه علوم پزشکی که نباید افراد ترخیص شده از  بیمارستان‌ها به حال خود رها شوند از دانشگاه خواست تا مراقبت بیشتری از این‌ افراد داشته باشند چرا که هر کدام می توانند مانند یک بمب بیولوژیک عمل کنند.

استاندار در ادامه اظهارات خود در ستاد مقابله با کرونا از دهیاران و شوراها در روستاها خواست تا پای کار باشند و در صورتی که فرد مشکوک و مبتلا وجود داشته باشد برای معرفی اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوه مقابله با کرونا تغییر کرده و باید به سمت بیماریابی برویم اظهار کرد: تب سنجی در ورودی شهرها از سوی برخی دستگاه‌ها و نهادها انجام می‌شود که در صورت دلخواه می‌توانند به این کار ادامه ندهند.

استاندار با بیان اینکه نباید به شایعات توجه شود از رسانه‌ها و فضای مجازی خواست تا اخبار صحیح منتشر کنند و در ادامه گفت: روزانه میانگین 5 نفر بر اثر بیماری و حوادث در استان فوت می‌کنند که نباید همه آن‌ها را به دلیل کرونا دانست چرا که قبل از کرونا هم افراد فوت می‌کردند برای مثال در یک تصادف 5 نفر فوت کردند.

کلانتری با اشاره ب این که تاکنون 7 نفر در استان به این دلیل فوت کرده‌اند گفت: وضعیت استان ما طبق آن چه که آمار کشوری می‌گوید به همراه چند استان دیگر از سایر نقاط بهتر است و به ازای هر100 هزار نفر تاکنون یک نفر فوتی مبتلا به کرونا داشته‌ایم.

وی به برخی از گلایه‌ها نسبت به نبود مواد ضد عفونی و ماسک در بیمارستان‌ها واکنش نشانم داد و گفت: باید هر آن چه نیاز است در اختیار کادر درمانی و بیمارستانی قرار گیرد و قابل قبول نیست کمبودی از این حیث در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته باشیم.

کلانتری در خصوص تعطیلی برخی مراکز تولیدی مثل کارخانه سیمان هم گفت: تولید نباید تعطیل شود با رعایت دستورات و نکات ایمنی باید تولید ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار