امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا مسوولان از افراد بی‌بضاعت مالی و کارگران روزمزد حمایت کنند.
کد خبر: ۸۳۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 04 April 2020

مسئولین به افراد بی‌بضاعت و روزمزدها توجه داشته باشند

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در  پنجمین خطبه مکتوب این هفته شهرستان کرج گفت: مردم توجه دارند که بی‌تفاوتی نسبت به بیماری اگر باعث ضرر به دیگری بشود ضمان آور  و قطعا خلاف شرع است.

وی ادامه داد : بنابراین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را باقوت دنبال کنید و درعین‌حال مسوولانی که طرح‌ریزی می‌کنند حتما به افراد بی‌بضاعت و روزمزدها هم توجه داشته باشند.

امام جمعه کرج گفت: از ویروس کرونا باید عبرت و درسی بگیریم که تمام عالم برای انسان در هرلحظه کلاس درس و آموختن است. باید با دیدن این‌همه گستردگی و از بین رفتن انسان‌های غنی و ثروتمند که دارایی آن‌ها سودی به حال آن‌ها نداشت. عالمانی که با داشتن علم فراوان ولو در طبابت؛ علمشان سودی به حال آن‌ها نداشت، انسان‌های قوی‌پنجه و قوی که این قوت در مقابل این بیماری توان مقاومت نداشت را به دیده عبرت بنگریم .

وی با اشاره به آیه شریفه سوره فاطر افزود:  در مقابل خدا هیچیم اگر اراده کند که با موجودی که با چشم نامریی دیده نمی‌شود می‌تواند تمام عالم را زمین‌گیر کند. و اگر اراده کند ضدش را به بشر می‌آموزد تا خود را نجات دهد. و چون خدای تعالی برای کمک به بشر وسیله قرارداد.

آیت الله حسینی همدانی  با اشاره به روز ولادت منجی عالم بشریت گفت:  امید به آینده و استقرار صلح و عدالت همه‌گیر، امری فطری است که با آفرینش انسان همراه است و به زمان و مکان و قوم و ملت  اختصاص ندارد، و همه بر اساس فطرت ذاتی خود دنبال روزی هستند که جهان در پرتو ظهور رهبری الهی، از ظلم و ستم نجات پیدا کند تا انسان‏ها بتوانند از تیره ‏روزی خلاص شوند و به کمال مطلوب خود نایل شوند.

وی ادامه داد:  برای رسیدن به این مهم لازم است شرایط را فراهم کنیم که متاسفانه آمادگی برای درک حضور را نداریم و شرایط لازم برای منتظر واقعی بودن را در خود محقق نکرده‌ایم. چراکه منتظر باید کمالاتی را در خود پرورش داده باشد و مسیری را طی کرده باشد و موانعی را برداشته باشد تا خود و جامعه آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) را پیداکرده باشد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: قطعا در دوران غیبت با توجه به ادله و منابعی که در اختیارداریم برای زمینه‌سازی امر ظهور غیر از تشکیل حکومت اسلامی به‌عنوان مقدمه، وظایفی بر عهده‌داریم، که از جمله آن  دعا، دوری از گناه، تقوا، صداقت در گفتار و رفتار، مأیوس بودن از دیگران و تقرب به خدا، دعوت به دین خدا، اهتمام به امربه‌معروف و نهی از منکر، همدلی شیعیان، سازمان‌دهی است.

وی تاکید کرد:  یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران در دوران غیبت؛ زمینه‏ سازی برای ظهور است. که دربیانی رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما آن‌وقتی می ‏توانیم حقیقتا منتظر به‏ حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز یادآورشد:  برای رسیدن به این مهم باید جهتِ زندگی، سبک زندگی و رفتار ما در آن مسیر باشد. اساساا منتظران آقا اهل کار هستند و تنبلی ندارند. هر جا خلایی باشد پر می‌کنند. مثلا امسال سال جهش تولید نامیده شده، خوب بعد از رونق تولید که ناظر به راه انداختن و شروع تولید بود امسال باید جهش داشت تا به نتیجه رسید. یعنی باید تلاش همه‌کسانی که خود را منتظر واقعی می‌دانند مضاعف شود.

وی افزود: آرمان‌های نظام اسلامی، همه به سمت حکومت مهدوی و منطبق با آن است. رهبر معظم انقلاب در کلامی فرمودند: «تمدّن اسلامی به‏صورت کامل در دوران ظهور حضرت بقیه اللَّه ارواحنافداه است. در دوران ظهور، تمدّن حقیقی اسلامی و دنیای حقیقی اسلامی به وجود خواهد آمد.» که  رسیدن به این تمدن دو بخش دارد یکی قبل از ظهور که زمینه‌سازی است. و دیگری بعد از ظهور که تحقق کامل تمدن اسلامی است.

امام جمعه کرج گفت: همچنین فرمودند: «شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‏ ی آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی‏ شود شروع کرد بنابراین جامعه ‏ای می ‏تواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، و الّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می ‏شود.» پس خلاصه اینکه مهم‌ترین وظیفه ‏ی منتظران در دوران غیبت، اول خودسازی و دوم دنبال کردن اهداف حکومت ایشان از طریق ایجاد «تمدن اسلامی» است.

وی گفت: در ضمن روز نیمه شعبان را به سربازان گمنام امام زمان (عج) تبریک گفته و از زحمات این عزیزان نیز قدرانی می شود این عزیزان کسانی هستند که با گمنامی و سختی، امنیت و آرامش جامعه را حفظ می‌کنند. با اخلاص و شجاعانه به دل خطر می‌زنند تا کسی نتواند به کیان ایران و انقلاب گزند وارد کند.

آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد: البته در این راه شهداء گران‌قدری را تقدیم اسلام کرده‌اند. خدای تعالی، مجاهدات‌های بزرگ ولی خاموش عزیزان را به احسن وجه قبول فرماید.

جامعه جوان باید کشور را به قله‌های بلند ترقی و استقلال برساند

امام جمعه کرج با اشاره به هفدهم فروردین مصادف با ۱۱ شعبان ولادت حضرت ابوالحسن، علی بن الحسین (ع)  و روز جوان نیز گفت:  اولین شهید خاندان بنی‌هاشم در کربلا دارای شخصیت معنوی و سجایای عالی اخلاقی مثل سخاوت و شجاعت بود. علی‌اکبر (ع) است .

وی افزود: وقتی شبیه‌ترین فرد به رسول خداست، پس از جهت فضایال اخلاقی مرتبه بالایی دارد چون شبیه این تعبیر قرآنی است که فرمود: «انک لعلی خلق عظیم.» و همان‌طور که رسول خدا به تعبیر قرآن اسوه حسنه برای بشریت است. او هم که شبیه پیامبر است نقش اسوه و الگو را دارد. بنابراین  می‌توان از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری او برای ارتقای  و رشد مادی و معنوی الگوبرداری کرد، و چون در سن جوانی به شهادت رسید روز ولادتش را برای تکریم و همچنین توجه جوانان به وظایف مهمی که بر عهده‌دارند روز جوان نامیدند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: همه میدانیم جامعه ما جوان است، و این یک امتیاز بزرگ است که باید کشور را به قله‌های بلند ترقی و استقلال برساند.

انقلاب اسلامی هویت دینی و ملی جوانان را به آنان برگرداند

وی در ادامه بیان داشت: در تمام  دوران و به‌خصوص دوره انقلاب نقش جوانان در عرصه‌های مختلف غیرقابل‌انکار است. جوانان هم شور انقلابی را در بین مردم ایجاد کردند و هم خستگی‏ ناپذیر برای به ثمر رسیدن انقلاب تلاش کردند و در محلات و مناطق و شهرها کارهای اساسی مثل تدارک و سازمان‌دهی را به عهده گرفتند. کاری که انقلاب اسلامی انجام داد این بود که هویت دینی و ملی جوانان را به آنان برگرداند.

امام جمعه کرج گفت: به‌طوری‌که مسوولیت بزرگ خود را شناختند و وارد میدان عمل برای رشد و توسعه کشور شدند. بنابراین مهم‌ترین نقش برای آینده انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن و ساختن فردایی بهتر در تمام زمینه ‏‏ها را، همراهی و مشارکت جوانان خواهند داشت که نباید با اهمال و کوتاهی‌ها از این سرمایه عظیم غافل بود.

وی یاد آورشد: نگاه اجمالی به مسائل مختلفی که برای ایران پیش‌آمده از جنگ تحمیلی بگیرید تا سازندگی و عرصه‌های علمی و هسته‌ای و ده‌ها و صدها پیشرفت این سال‌ها، دفاع از حرم و حریم ایران و انقلاب همه توسط جوانان بوده است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز افزود: از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های متولی باید شناخت آسیب‏‏ هایی باشد که متوجه جوانان است. و دغدغه اصلی مسوولان و از اولویت‌های نظام باید برطرف کردن آسیب‌هایی مثل شغل و مسکن و ازدواج آسان باشد. متاسفانه مشکل اصلی در امور جوانان این است که دستگاه‌های متعدد بدون برنامه مشخص و مدون و بدون توجه به نیازهای مخاطب، در عرض هم کارهای پراکنده‌ای را انجام می‌دهند که قابلیت ارزیابی و آسیب‌شناسی هم ندارد. اگر مطالبات جوانان موردتوجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق، دنبال و اجرائی شود شاهد تحولات عظیم همه‌جانبه در کشور بود.

جشنواره جوان موفق البرز باهدف شناسایی جوانان نخبه استان برگزار می‌شود

امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری جشنواره جوان موفق در البرز نیز گفت: سال گذشته در همین ایام جشنواره جوان موفق البرز در گام دوم انقلاب، با تاکید بر این نکته که نیروی جوان، سرمایه اجتماعی و آینده‏ساز کشور است، را برای اولین بار برگزار کردیم که با فراخوانی که انجام گرفت تعداد کثیری از جوانان نخبه و فرهیخته استان در همه زمینه‌ها را شناسایی و همایشی هم برگزار شد.

وی اضافه کرد: در طول سال هم تلاش شد برای آنان فضاهای مناسب شغلی و فعالیتی که موردنظرشان است فراهم شود. امسال باقوت بیشتر و از ماه‌ها قبل اقدام صورت گرفت کارها برای برگزاری مراسم انجام شد که متاسفانه به خاطر ویروس فعلا مسکوت ماند تا در اولین فرصت جشنواره برگزار شود.

هرچه دشمن سخت‌تر بگیرد، ملت ایران قوی‌تر می‌شود

وی با اعلام روز ملی فناوری هسته‌ای و سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا نیز گفت: از این روز که قطع رابطه شروع شد. رشد کمی و کیفی ایران به همراه کینه‌ها و دشمنی‌ها هم آغاز شد و تا امروز هم ادامه داشته و در مقاطع مختلف سنگین‌تر و بی‌رحمانه‌تر هم شده و این روزها که دنیا شاهد این بلیه ی همه‌گیر است باز دست از عناد و لجاج برنداشته و در مسیر شیطان قدم برمی‌دارد.

امام جمعه کرج افزود: به ایران تهمت می‌زنند و رجز می‌خوانند و دروغ‌پراکنی می‌کنند و سعی می‌کنند برای خودشان متحد درست کنند. غافل‌اند که هرچه سخت‌تر بگیرند ایران قوی‌تر می‌شود. در همین جریان ویروس کرونا خوب پیشرفت‌ها را می‌بینند و بدبختی خودشان را هم می‌بینند. بنابراین عصبانی می‌شوند و شروع می‌کنند به پرخاشگری و ناسزا گفتن به دستگاه‌هایی که خدمتگزار به ملت هستند.

وی اظهارداشت: امروز سپاه وسط میدان است برای حمایت از مردم. یکی از نهادها که در همه مشکلات از لحظات اولیه وارد عرصه خدمت‌رسانی می‌شود و تا کار را به نتیجه نرساند رها نمی‌کند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. که گل‌کارشان همین فعالیت شبانه‌روزی در کنار کادر پزشکی برای از بین بردن ویروس کروناست. لیست خدماتی که ارایه داده‌اند را ببینید. این را بدانید هر وقت عصبانیت آمریکا از دستگاهی بیشتر شد یعنی آن دستگاه کارش را درست انجام می‌دهد. وقتی خودتان را آقای جهان میدانید اما نمی‌توانید کاور و ماسک برای کادر درمانی و شهروندان خود تهیه کنید و برای تامین آن اقدام به دزدی از فرودگاه‌ها می‌کنید. ولی در ایران ستاد اجرایی امام (ره) در یک فقره فعالیت خطوط تولید ماسک سه لایه و ان ۹۵ و تولید سه میلیون ماسک بهداشتی در روز را راه‌اندازی می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: معلوم است که باید عصبانی باشید. به قول شهید بهشتی خوب از عصبانیت بمیرید. «ملت ما راه خود را پیداکرده و باقدرت و صلابت تا پایان طی خواهد کرد و نابودی و اضمحلال شما و اذنابتان نزدیک است و به‌خوبی دیده می‌شود». نمونه استیصال خیمه‌شب‌بازی است که در عراق راه انداخته‌اید و رجزخوانی می‌کنید و می‌خواهید با ایجاد رعب مقاومت مردم عراق و نیروهای مردمی متزلزل کرده و با دخالت در امور داخلی عراق، روش جنگ‌طلبانه خود در منطقه را ادامه بدهید.

وی گفت: بدانید کوچک‌ترین تحرک شما را سربازان سلحشور ایران اسلامی رصد می‌کنند و در صورت لزوم فرصت جمع‌کردن جنازه‌های خود را هم نخواهید داشت. خروج کامل آمریکای تروریست و دنباله‌های خبیثش تنها راه آرامش و ثبات منطقه خواهد بود.

رسالت هنرمند انقلابی، اعتلای ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر است

وی با اشاره به بیستم فروردین به مناسبت شهادت هنرمند بسیجی شهید سید مرتضی آوینی که  روز هنر انقلاب اسلامی  نام‌گرفته نیز گفت: شهید آوینی نمونه و مصداق بارزی از هنرمند انقلابی دغدغه مند، بصیر و زمان‌شناس است که شجاعت لازم را برای بیان مقاصد عالی خود را دارد. و در زمان لازم با زبان هنر از انقلاب و ارزش‌های الهی دفاع می‌کند و در آثارش آن را تبلیغ و ترویج کرده به رسالت هنری‌اش عمل می‌کند ولو ملامت کنندگان او را سرزنش کنند. یاد این شهید سعید و همه شهدای انقلاب اسلامی گرامی می‌داریم.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده ، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب خطبه مکتوب جمعه ها توصیه‌ها و تذکراتی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار