رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: پیشکسوتان کاراته کرمانشاه برای تربیت نسل جدیدی از قهرمانان این رشته در استان پای کار آمده‌اند.
کد خبر: ۸۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید نصراللهی ، کرمانشاه را از قطب‌های کاراته ایران خواند و اظهار کرد: طی یک دهه اخیر قهرمان بزرگی همچون پگاه زنگنه، سعید احمدی، هامون درفشی، مهدی خدابخشی و سمیرا ملکی از استان کرمانشاه به بدنه تیم‌های ملی کاراته کشور تزریق شده‌اند و افتخارات زیادی را برای ایران کسب کرده‌اند.

وی پشتوانه سازی برای این قهرمانان را از دغدغه‌های مهم هیات کاراته استان برشمرد و گفت: متاسفانه طی چندسال گذشته اقدام جدی به منظور جایگزین سازی برای این قهرمانان از سوی هیات قبلی انجام نگرفته، لذا از حدود هفت ماه پیش که هیات را بدست گرفتیم روی این مسئله تمرکز پیدا کردیم.

رئیس هیات کاراته استان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نسلی جدید از قهرمانان کاراته در کرمانشاه بسازیم، از قهرمانان و پیشکسوتان این رشته کمک گرفتیم که خوشبختانه استقبال کردند و اکنون بصورت گروهی در حال آموزش استعدادهای پایه کاراته هستند.

وی تاکید کرد: با روندی که اکنون در پرورش استعدادهای این رشته در پیش گرفته‌ایم، قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد ظهور قهرمانان بزرگ دیگری از کاراته کرمانشاه در ایران هستیم.

نصراللهی در ادامه از تلاش کاراته کرمانشاه برای کسب کرسی در کمیته‌های مختلف فدراسیون خبرداد و گفت: باتوجه به جایگاه بلندی که استان ما در کاراته ایران دارد و از سوی دیگر مربیان توانمند و قدرتمندی که در این رشته داریم، انتظار می‌رود که در کمیته‌های مختلف فدراسیون صاحب حضور نمایندگی از کرمانشاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این حق کرمانشاه است که در تیم‌های ملی بویژه رده‌های پایه دارای مربیانی باشد و ما برای رسیدن به این حق تلاش‌هایمان را در قالب رایزنی با مسئولین فدراسیون آغاز کرده‌ایم.

رئیس هیات کاراته استان در ادامه برگزاری مسابقات متعدد سبکی در رده‌های سنی مختلف را از برنامه های مورد توجه این هیات در چندماه گذشته اعلام کرد و گفت: در سالهای گذشته عدم برگزاری رقابت‌ها و جشنواره‌های مختلف باعث شده بود تا تعداد ورزشکاران سازمان یافته کاراته استان کاهش پیدا کند، لذا با برگزاری این مسابقات علاوه کشف استعدادهای جدید، به دنبال افزایش تعداد ورزشکارانمان هم بودیم.

وی افزود: خوشبختانه در نتیجه برگزاری این مسابقات تعداد ورزشکاران سازمان یافته کاراته کرمانشاه رشد خوبی داشته، بطوریکه از رده هشتم و نهم در بین هیات های استان به رده سوم و چهارم رسیده‌ایم.

نصراللهی خاطرنشان کرد: هرچند به دنبال برگزاری مسابقات مختلفی در سطح استان هستیم، اما این بدان معنا نیست که هر مسابقه بی کیفیتی را برگزار کنیم، برای همین با تشکیل کمیته ارزیابی مسابقات در هیات، از برگزاری هر مسابقه‌ای که کیفیت نداشته باشد، ممانعت می‌کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار