فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد:
فرمانده انتظامی استان از كاهش محسوس جرایم خشن، كشف 10 ميليارد ريال كالاي قاچاق در سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 05 April 2020

به گزارش تابناک مرکزی سردار"حسن مفخمی شهرستانی" گفت: با آغاز تعطیلات نوروز در کنار دیگر ماموریت های پلیس در حوزه نظم و امنیت اجتماعی و اجرای طرح هایی چون مرزبانی زیستی و فاصله گذاری اجتماعی، برنامه ریزی گسترده ای به منظور پیشبرد ماموریت ها در حوزه های مختلف انجام پذیرفت.

وی با بیان تحلیل دقیق برنامه های راهبردی پلیس در این ایام اضافه کرد: ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی، برنامه ریزی به منظور کاهش سوانح رانندگی، برخورد با سارقان، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر، مخلان نظم و امنیت اقتصادی، طرح های نظارت بر واحدهای صنفی، پایش فضای مجازی و ... در این ایام با جدیت در دستور کار پلیس استان قرار گرفت و بازخوردی مطلوب از عملکرد پلیس که بازتاب قدردانی مردم و مسئولان را به همراه داشت، به دست آمد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه ریزی های عملیاتی پلیس در سالی که مزین به سال "جهش تولید" است، مبارزه با قاچاقچیان کالا و محتکران کالا بود که طی این مدت 25 نفر به دلیل قاچاق کالا دستگیر و بيش از 10 ميليارد ریال کالای قاچاق نیز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در برنامه ریزی پلیس در مقابله با مواد مخدر نیز در این بازه زمانی تعداد 282 نفر دستگیر و مقدار 137 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار مفخمی شهرستانی از کاهش 55 درصدی جان باختگان سوانح رانندگی و کاهش 66 درصدی مصدومان این سوانح از تاریخ 28 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز در استان خبر داد و گفت:در این تصادفات تعداد 9 نفر جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: با تلاش پلیس در برخورد با سارقان نیز میزان کشفیات پلیس نسبت به میزان وقوع سرقت با عملکرد بسیار خوب کارکنان پلیس در سطح استان، در حدود 89 درصد بود و در سرقت هایی چون سرقت منزل، اتومبیل، احشام، قاپ زنی و جیب بری نیز کاهشی محسوس به دست آمد و ميزان دستگيري سارقان نيز 48 درصد افزايش داشت.

وی تصريح كرد: در اين ايام به طور ميانگين روزانه 87 واحد گشت خودرويي، 25دستگاه گشت موتورسيكلت و 29 تيم به صورت پياده در ايام تعطيلات نوروز فعاليت داشتند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اثربخشی مطلوب طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی از سوی پلیس را در سایه مشارکت آحاد جامعه با پلیس، افزایش آگاهی عمومی و توسعه فرهنگ پیشگیرانه در سطح استان دانست و گفت: چون همیشه تلفن 110 در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک بوده و سامانه تلفنی 197 نیز به عنوان بستری برای ارتباط شهروندان و مسئولان آماده پاسخگویی نسبت به نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادها و پیام های قدردانی مردمی از نوع عملکرد پلیس است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار