چند خبر کوتاه از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور؛
تابناک / معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارتقاء درجه ۱۸ شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور به استانداری های ذیربط پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری های این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 11 April 2020

۱۸ شهرداری کشور درجه جدید گرفتند

 

تابناک / معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارتقاء درجه ۱۸ شهرداری و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور به استانداری های ذیربط پس از بررسی مدارک و مستندات مربوط به درجه بندی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری های این سازمان خبر داد.

حسین رجب صلاحی با اعلام این خبر  گفت: درجه شهرداری کوت عبدالله در استان خوزستان به 8، اشتهارد در استان البرز، پارسیان در استان هرمزگان و گالیکش در استان گلستان به 7 ارتقاء یافت.
 
وی اضافه کرد: همچنین درجه شهرداری های فیرورق در استان آذربایجان غربی، آب بر در استان زنجان، راسک در استان سیستان و بلوچستان و میانرود در استان خوزستان به 5 ارتقاء پیدا کرد.
 
رجب صلاحی ادامه داد: درجه شهرداری های تیکمه داش در استان آذربایجان شرقی، مال خلیفه در استان چهارمحال و بختیاری، سین در استان اصفهان و گلوگاه بند پی در استان مازندران به 4 ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: درجه شهرداری های فرخی در استان اصفهان، حمزه، چغامیش و گل گیر در استان خوزستان به 3 و شهرداری ارسک در استان خراسان جنوبی به 2 ارتقاء پیدا کرد.  
 
شایان ذکر است ارتقاء درجه شهرداری ها به استناد تبصره (3) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب(1370/4/1) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (3479 مورخ 94/1/19) به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام شده است.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را پس از تائید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.

 

 

هیات وزیران برخی از جرائم تخلفات رانندگی را اصلاح و ابلاغ کرد

 

هیئت وزیران در جلسه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری - صنعتی را اصلاح کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت بر اساس این تصمیم، برای نداشتن مجوز فعالیت راننده یا پروانه فعالیت وسیله نقلیه عمومی یا شخصی فعال در ناوگان بار و مسافر درون شهری یا انقضای مهلت آن، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد تجاری–صنعتی مبلغ ۴۵۰ هزار ریال، در سایر شهر‌ها ۳۵۰ هزار ریال و در روستا‌ها و راه‌های روستایی ۲۵۰ هزار ریال جریمه تعیین می شود.
 

هم‌چنین، در صورت نداشتن سند حمل بار شهری (باربرگ) در وسایل نقلیه عمومی یا شخصی در بخش درون شهری به هنگام حمل بار، مبلغ ۳۵۰ هزار ریال در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، ۳۰۰ هزار ریال در سایر شهر‌ها و ۲۵۰ هزار ریال در روستاها و راه های روستایی در نظر گرفته می شود.
 

افزون بر این، در صورت مغایرت مشخصات محموله با سند حمل بار شهری (بار برگ) صادر شده یا استفاده مکرر از یک سند حمل بار شهری (باربرگ) در بخش درون شهری، مبلغ جریمه ۴۵۰ هزار ریال برای کلان شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی تصویب شد.
 

هم‌چنین، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراه‌ها، برای خودروهای سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال، برای خودرو‌های اتوبوس و کامیون دو محور ۵۰۰ هزار ریال و برای خودرو‌های کامیون سه محور، تریلی و نفتکش ۹۰۰ هزار ریال جریمه خواهد داشت.
 

عدم توجه به علامت ایست مخصوص عصای سفید نابینایان نیز درکلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد مبلغ یک میلیون ریال، در سایر شهر‌ها ۸۰۰ هزار ریال و در روستا‌ها و راه‌های روستایی ۵۰۰ هزار ریال جریمه دارد.
 

افزون بر این، توقف در محل های اختصاصی معلولان و جانبازان در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی مبلغ یک میلیون ریال جریمه خواهد داشت.
 

هم‌چنین، مبلغ جریمه یک میلیون ریالی برای تردد غیر مجاز وسایل نقلیه در محدوده های ممنوعه مصوب در شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها با کلان‌شهرها و محدوده‌هایی که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌گردد، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی تصویب شد.
 

تخلف آلودگی صوتی، موضوع قانون هوای پاک و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی منصوب در وسایل نقلیه و مانند آن، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها و مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی، بار اول مبلغ یک میلیون ریال، بار دوم دو میلیون ریال و بار سوم سه میلیون ریال جریمه به همراه دارد.


متن این ابلاغیه در فایل زیر این خبر درج شده است

 

 


فایل پیوست (1)

 

 

 

طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز و هیبریدی و برقی با پیمایش بالا تصویب شد

 

اعضای شورای اقتصاد عضو هیأت وزیران در جلسه خود، درخواست وزارت نفت درمورد اصلاح مصوبات شورای اقتصاد موضوع طرح جایگزینی ۱۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی تمام گاز سوز با پیمایش بالا از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را بررسی و به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و آیین‌نامه اجرایی آن، طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز، هیبریدی و برقی با پیمایش بالا را تصویب نمود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، هدف از تصویب این طرح اجرای طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار دستگاه تاکسی (سدان و ون) فرسوده با انواع تاکسی جدید پایه گازسوز، هیبریدی و الکتریکی و حمایت از رانندگان این وسایط نقلیه از طریق پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت است.

بر اساس این تصویب‌نامه، یارانه صرفه‌جویی سوخت از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور توسط سرمایه‌گذاران عامل صرفه جویی‏/ بانک ها پس از نهایی شدن فرآیند ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان (مالکان تاکسی‌های فرسوده) در سامانه جامع حمل و نقل شهری (utcms.ir) به عنوان بخشی از قیمت خودروهای موضوع طرح به خودروسازان طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

این تصویب‌نامه مقرر می‌کند که متقاضی پس از اعلام آمادگی خودروساز مبنی بر تحویل تاکسی جدید، موظف است نسبت به ارائه گواهی اسقاط و واریز سهم آورده خود اقدام نماید و خودروساز مکلف است پس از تکمیل وجه، حداکثر طی یک‌ماه نسبت به تحویل خودرو مطابق مشخصات این مصوبه به متقاضی اقدام نماید.  


متن این مصوبه در فایل زیر این خبر درج شده است


فایل پیوست (1)

 

 

 

لایحه کمک به پسماندهای عادی در مجلس اصلاح شد

 

نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی مواد لایحه کمک به پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، نمایندگان در نشست علنی 20 فروردین مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاع شده لایحه کمک به پسماندهای عادی و اولویت استان های شمالی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی که به عنوان دومین بار از شورای نگهبان اعاده شده است، با اصلاح مواد 3 و 4 این لایحه موافقت کردند.
اصلاحات مصوب لایحه کمک به پسماندهای عادی و اولویت استان های شمالی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی اعاده از شورای نگهبان به شرح زیر است:
1- در ماده 3 این لایحه عبارت "براساس ضوابط" و عبارت "مصوب شورای اقتصاد" حذف می گردد.
2- در ماده 4 عبارت "شامل این معافیت ها" به "مشمول این معافیت ها" تغییر یافت.
شایان ذکر است لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی که توسط وزارت کشور با همکاری دستگاههای مرتبط  تهیه و پس از تصویب در هیات دولت با امضای رییس جمهوری برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، دارای موادی از جمله سرمایه گذاری در ایجاد و بهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی، خرید تضمینی برق از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و ترویج وتشویق استفاده از فناوری های نوین توسط بخش غیر دولتی جهت سرمایه گذاری در ایجاد وبهره برداری از تاسیسات تبدیل پسماند و حفظ محیط زیست می باشد.

 

 ۱۸ شهرداری کشور درجه جدید گرفتند / هیات وزیران برخی از جرائم تخلفات رانندگی را اصلاح و ابلاغ کرد / طرح جایگزینی ۱۲۹ هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز و هیبریدی و برقی با پیمایش بالا تصویب شد / لایحه کمک به پسماندهای عادی در مجلس اصلاح شد / جمالی نژاد: ساعت طرح ترافیک تغییر می کند ؛ سرویس ادارات دوباره برقرار می شود

 

جمالی نژاد: اتوبوسهای بین شهری در درون شهرها به کار گرفته می شوند/ ساعت طرح ترافیک تغییر می کند/ سرویس ادارات دوباره برقرار می شود

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ترافیک اعلام کرد: به منظور کمک به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در زمینه مدیریت بیماری کرونا، ضمن استفاده از اتوبوس های بین شهری در درون شهرها، سرویس ادارات بار دیگر برقرار می شود و ساعت طرح ترافیک نیز در تهران تغییر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور پس از برگزاری نشست عصر سه شنبه ۲۰ فروردین شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در زمینه تصمیمات این نشست به خبرنگاران گفت: به منظور مدیریت تقاضای سفر، با وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم با توجه به عدم انجام سفرهای بین شهری در مدت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، اتوبوس های این ناوگان در مسیرهای معادل مسیرهای پرتراکم مترو و خطوط اتوبوس های درون شهری استفاده شود.
وی افزود: همچنین مقرر شد دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی دولتی، غیردولتی و خصوصی از جمله کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی از ابتدای اردیبهشت تا پایان زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند نسبت به برقراری سرویس کارکنان مطابق با دستورالعمل قانون هوای پاک اقدام کنند.
رئیس شورای عالی ترافیک کشور خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت تقاضای حمل و نقل عمومی درون شهری، خودروهای ون و همچنین اتوبوس های خطوط کم تردد نیز در نقاط پرتردد کلانشهرها به کار گرفته خواهند شد.
جمالی نژاد گفت: همچنین در راستای کاهش ازدحام در سامانه های حمل و نقل عمومی، شورای ترافیک شهر تهران تصویب کرده است ساعات طرح ترافیک در صبح و بعد از ظهر به نحوی برنامه ریزی شود که ساعات اوج تردد کارکنان دولت مدیریت شود.
وی افزود: علاوه بر این، قرار است به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که روز شنبه با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود، پیشنهاد مشخصی در خصوص ساعت آغاز فعالیت ادارات ارایه شود.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین از بازنگری در پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف دو روز آینده خبر داد.
وی گفت: برخی از این پروتکل ها نواقصی دارد و به سختی قابل اجرا است. به عنوان مثال، در آن نوشته شده است که هر تاکسی با احتساب راننده باید سه نفر سرنشین داشته باشد .
جمالی نژاد افزود: مشروط بر اینکه محل نشستن رانندگان تاکسی با کاورهای بهداشتی از مسافران جدا شود، پروتکل مربوطه به گونه ای اصلاح خواهد شد که یک مسافر دیگر  به ظرفیت پروتکل فعلی تاکسی ها اضافه و به ۳ مسافر برسد.
وی تصریح کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا ضمن کمک به حفظ سلامت عمومی،  مسائل معیشتی و اقتصادی تاکسیرانان آسیب کمتری ببیند.
رئیس شورای عالی ترافیک همچنین از ارایه پیشنهادهایی از سوی این شورا به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به منظور کمک به اجرای پروتکل های بهداشتی و مدیریت سفرها خبر داد.
جمالی نژاد گفت: از آنجا که تصمیم گیری در خصوص عوامل مؤثر در مدیریت تقاضای سفر در اختیار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است، بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری بتواند متناسب با ظرفیت و امکانات خود، تقاضاهای سفر را مطابق با پروتکل های بهداشتی پوشش دهد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی رانندگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، حدود نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی در اختیار بخش خصوصی است و همه تاکسیرانان هم از بخش خصوصی هستند. در نتیجه، با اجرای پروتکل های بهداشتی و کاهش میزان مسافر آنها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، معیشت شان به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر کشور افزود: به همین دلیل، به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در جلسه روز شنبه پیشنهاد خواهیم کرد که ارایه بسته های معیشتی برای آنها پیش بینی شود.
وی بازنگری در نرخ بلیت ها یا ارایه امکانات و تسهیلاتی از سوی دولت به رانندگان بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای جبران خسارتهای آنان در مدت اجرای طرح فاصله گذاری بیان کرد.
جمالی نژاد با اشاره به محدودیت های موجود در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، گفت: قرار شد از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بخواهیم کمک کند تا اتوبوس های جدیدی خریداری و به حمل و نقل عمومی بویژه در کلانشهرها افزوده شود.
معاون وزیر کشور ضمن تقدیر از تلاشهای همه فعالان حوزه سلامت عمومی، از کارکنان اجرایی بخش های خدمات شهری و همچنین، غسالها، پارکبانها و ناوبران حمل و نقل عمومی نیز به عنوان افرادی یاد کرد که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و باید برای حفظ سلامت آنها تدابیر لازم اتخاذ شود.
وی در این زمینه از جان باختن ۱۴ تاکسیران و ابتلای ۱۲۲ تن دیگر به بیماری کرونا در هفته های اخیر خبر داد.
رئیس شورای عالی ترافیک کشور گفت: ما از ستاد ملی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم وسایل اولیه ایمنی کارکنان بخشهای یادشده را تامین کنند و هزینه های آن را شهرداری ها پرداخت خواهند کرد.
جمالی نژاد، انجام اقدامات لازم به منظور رفع مشکل تهویه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، تعطیلی غرفه های تجاری ایستگاههای خطوط مترو و تداوم ممنوعیت فعالیت دستفروشان در مترو را از دیگر مصوبات امروز شورای عالی هماهنگی ترافیک برشمرد.
وی همچنین ضمن قدردانی از تلاشهای رسانه ها بویژه رسانه ملی در زمینه فرهنگسازی و مقابله با ویروس کرونا از همه مردم خواست خودشان مراقبت های لازم را در این زمینه داشته باشند و هنگام سوار شدن به خودروهای شخصی و عمومی حتما از ماسک، دستکش و دیگر تجهیزات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده کنند.
وی تاکید کرد:  شورای عالی ترافیک مصمم است همه تلاشهای خود را برای مهار این بیماری به کار گیرد و اقدامات خود را در چارچوب رویکرد جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبتنی بر حفظ توامان سلامت و اقتصاد مردم برنامه ریزی می کند.
بر اساس این گزارش، در این نشست سه ساعته که یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و نخستین جلسه آن در سال ۱۳۹۹ بود، دکتر «علی رضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مهمان ویژه، گزارشی از روند شیوع و درمان بیماری کرونا در ایران، راهبردهای دولت برای مهار آن و روند تهیه و اجرای پروتکل های بهداشتی در این زمینه ارایه کرد.
همچنین مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور،  نیروی انتظامی و شهرداری تهران در این نشست گزارشهایی از اقدامات و پیشنهادهای خود برای مدیریت سفرها در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی ارایه کردند و اعضای شورا از نهادها و دستگاههای مختلف به طرح دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار