امام جمعه کرج در ششمین خطبه مکتوب نماز جمعه؛
آیت الله حسینی همدانی گفت: در جنگ شناختی دشمن به دنبال قداست زدایی از اسلام، اعتمادزادیی بین مردم و حاکمیت و امیدزادیی و ناکارآمد نمایی است و قصد دارد مردم را به عنوان سرمایه های اجتماعی از بین ببرد.
کد خبر: ۸۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 11 April 2020
هدف جشن شناختی دشمن، اعتمادزدایی بین مردم و حاکمیت است/ فضای مجازی مهم ترین عرصه جنگ شناختی است
به گزارش «تابناک البرز»؛ امام جمعه کرج در ششمین خطبه مکتوب جمعه با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی مهم ترین عرصه جنگ است و باید سخنان رهبر معظم انقلاب را در این باره جدی بگیریم، گفت: دشمن امروز از ویروس کرونا به عنوان جنگ شناختی و ادراکی استفاده می کند، در نتیجه آنچه کاربران در این عرصه به اشتراک می گذارند تعیین کننده میدان نبرد است. 
آیت الله حسینی همدانی دفن حقایق با استفاده از افکار عمومی را از مهم ترین مهمات جنگی در شبکه های اجتماعی دانست و افزود: در جنگ شناختی دشمن به دنبال قداست زدایی از اسلام، اعتمادزادیی بین مردم و حاکمیت و امیدزادیی و ناکارآمد نمایی است و قصد دارد مردم را به عنوان سرمایه های اجتماعی از بین ببرد. 
وی با اشاره به اینکه جنگ آینده، جنگ لایک (like) ها در فضای مجازی خواهد بود، اظهار داشت: «پیترسینگر» و «امرسون بروکینگ» نیز در نشریه فارین پالیسی (اکتبر ۲۰۱۸/ مهرماه ۱۳۹۷) و در مقاله ‏ای به نام  جنگ آینده، جنگ لایک (Like) خواهد بود به نکات مهمی در جنگ شناختی اشاره کرده اند. 
امام جمعه کرج جنگ شناختی را نسل پنجم جنگ ها پس از مارپیچ سکوت، جنگ روایت ها، جنگ اراده ها و دو قطبی سازی دانست و تصریح کرد: تمرکز روی باور ها و بینش افراد مهم ترین اصل در جنگ شناختی است و دشمن با استفاده از این رویه قصد دارد فضا را به سمتی پیش ببرد که باورها روی رفتار شخص نیز تاثیر بگذارد. 
آیت الله حسینی همدانی گفت: جنگ شناختی، یعنی هدف قرار دادن قوّه شناخت و ادراک عموم مردم، نخبگان و مسئولان، با ایجاد تردید در هنجارها، ارزش‌ها، باورها و نگرش‏ها، از طریق به دست گرفتن مدیریت ادراکات و برداشت‏ها. اهداف اصلی جنگ، نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مقدسات دینی و شخصیت‏ های الگو و الهام ‌بخش هستند. 
امام جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه در جنگ شناختی دشمن به سه ‌نقطه حمله اصلی دارد، خاطر نشان داشت: نقطه مرکزی نظام. یعنی اسلام و ولایت و دوم ساختار نظام که دشمن به نهادها و دستگاه‌های مولود نظام اسلامی  مانند شورای نگهبان، سپاه، بسیج، نهاد امامت جمعه، ستاد اجرائی فرمان امام، کمیته امداد و موارد دیگر حمله کرده و سوم کارکرد نظام که با تحریف و تردید عملکرد نظام را زیر سؤال می ‌برند.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار