معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طر فیت‌های بخش خصوصی استان اصفهان، گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی، آماده حضور بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۳۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 12 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سید حسن قاضی عسکر در جلسه توسعه صادرات استان اصفهان با اشاره به دستور کار این جلسه در خصوص توسعه صادرات نفتی، اظهار کرد: اخیرا امکان صادرات فرآورده‌های نفتی توسط بخش خصوصی فراهم شده است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با مراجعه به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محصولاتی از جمله نفت، گاز، بنزین، گاز مایع و مازوت را خریداری و به کشورهای هدف و مورد نظر خود صادر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: این بدین معنی است که بخش خصوصی می‌تواند در کشورهای دیگر مشتری‌یابی کند و پس از انجام معامله با آن‌ها، فراورده‌های نفتی مورد نظر خود را از داخل تهیه و به این کشورها صادر کند.

وی اضافه کرد: اهمیت این مساله از این جهت است که از یک سو بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند و از سوی دیگر می‌تواند باعث افزایش درآمدهای ارزی و ریالی کشور شود.

قاضی عسکر تصریح کرد: البته مهمترین دستاورد این روش، سوق دادن کشور به جلوگیری از خام فروشی و درآمدزایی از طریق فروش محصولات نفتی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بخش خصوصی با ورود در این عرصه از این فرصت استفاده کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در این جلسه، روال کار توسط مسوولان در حضور نمایندگان بخش خصوصی تشریح و تبیین شد.

وی ادامه داد: درداین جلسه قرار شد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان و همچنین خانه صنعت و معدن و اتاق تعاون در جهت معرفی این فرصت اقدام عملیاتی انجام دهند.

قاضی عسکر اضافه کرد: همچنین مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مسائل و مشکلات را در جهت عملیاتی شدن این طرح احصا و برای آن راهکار عملیاتی ارائه دهند تا هرچه بیشتر بخش خصوصی در این زمینه درگیر و محصولات نفتی به فروش رسد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بخش خصوصی از این مساله استقبال کند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که متاسفانه هیچ کدام در استان اصفهان نیستند که ما در تلاشیم بخش خصوصی اصفهان نیز از این فرصت استفاده کند..

قاضی عسکر گفت: به نظر می‌رسد عدم معرفی این فرصت و همچنین برخی مشکلات علت اصلی ورود پیدا نکردن بخش خصوصی استان در این حوزه است و امیدواریم با برطرف کردن این مسائل بخش خصوصی استان نیز به این مساله ورود جدی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار