معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از لغو ممنوعیت تردد میان ۱۰ شهرستان‌ استان خبر داد و گفت: گرچه این تصمیم از امروز عملیاتی شد، از مردم انتظار داریم نکات بهداشتی را همچنان برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت کنند.
کد خبر: ۸۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 13 April 2020

محسن صادقیان افزود: مردم برای تردد در شهرستان های استان مشکلی ندارد و از محدودیت ورودی و خروجی شمالی ، جنوبی شهر یزد و  بلوار جانباز به جاده تفت  نیز کاسته شد.  

وی با بیان اینکه شهروندان باید فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند افزود:  با توجه به پروتکل بهداشتی که در اختیار اصناف، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی استان قرار گرفت، این مجموعه‌ها مطابق با این پروتکل ها فعالیت کند.

وی اظهار داشت: برای مهار بیماری کرونا نیازمند همراهی و همدلی مردم هستیم، امیدواریم زنجیره این ویروس قطع شود.

از ۱۱ فروردین ماه سال جاری به علت پیشگیری از ویروس کرونا ورودی و خروجی شهرستان های استان بسته شد و از ورود افراد غیر ساکن جلوگیری می شد.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان  به چهار هزار و ۴۷۴  نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی  هزا ر و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۹۳۰  بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار