حسن ظفری از پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به نیازمندان روستایی خبر داد و کفت: سال گذشته از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در راستای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مساکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت شده، اما به دلیل شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند تا سقف هر نفر حداکثر ۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۴۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 18 April 2020
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان درباره وضعیت اجرای طرح هادی در روستا‌های استان گفت: این طرح در ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار آغاز شده و توانسته شاخص بهسازی در این مناطق تا ۷۹ درصد افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، حسن ظفری از پرداخت ۱۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به نیازمندان روستایی خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته از حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در راستای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مساکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت شده، اما به دلیل شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند تا سقف هر نفر حداکثر ۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در بخش تسهیلات بهسازی و کمک بلاعوض نیز نزدیک به ۲ هزار واحد در سطح استان تکمیل شده است، افزود: افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند کسانی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان درباره بازسازی واحد‌های آسیب دیده از سیل نیز ابراز کرد: اگرچه برودت هوا در ماه‌های گذشته و شیوع کرونا رونده ساخت و ساز مساکن آسیب دیده را کند کرد، اما همچنان کارگاه‌ها فعال هستند به گونه‌ای که با همت مردم توانستیم ۳ هزار واحد آسیب دیده از سیل را در سال گذشته به اتمام برسانیم.

وی با اعلام اینکه روند بهسازی واحد‌های تعمیری آسیب دیده از سیل نیز به پایان رسیده است، گفت: تا امروز بیش از ۴۶ هزار و ۳۲۵ تن سیمان و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

ظفری با بیان اینکه از ۹ هزار واحد احداثی ۳ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز امسال به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: برای اتمام این پروژه‌ها مجموعا اعتباری بیش از ۷۱۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره وضعیت اجرای طرح هادی در روستا‌های استان نیز بیان کرد: این طرح در ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار آغاز شده و توانسته شاخص بهسازی در این مناطق تا ۷۹ درصد افزایش دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه از محل طرح هادی معابر اصلی بیش از ۱۰۰ روستا آسفالت ریزی شده است، ابراز کرد: اجرای طرح هادی در روستا‌های استان همدان علاوه بر بهسازی روستاها، سبب مهاجت معکوس در این مناطق نیز شده است.

وی افزود: امسال برای استان همدان در بخش بهسازی و مرمت مساکن و معابر روستایی ۳۶۲ پروژه تعریف شده است که انجام آن‌ها ۹۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار