به گفته رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه، بیش از 2500 واحد صنفی عرضه پوشاک در کرمانشاه به دلیل زیان‌های چند صد میلیونی ناشی از شیوع بیماری کرونا چوب حراج به اجناس مغازه‌های خود زده‌اند.
کد خبر: ۸۴۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 24 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حسین بیات ، با بیان اینکه رسته پوشاک یکی از مهمترین گروه‌هایی بود که با شیوع بیماری کرونا به شدت آسیب دید، گفت: واحدهای فروش پوشاک، عمده فروش را در بازار شب عید دارند که این بازار را از دست دادند و ضرر زیادی کردند.

وی با بیان اینکه مغازه‌های کوچکتر عرضه پوشاک بین صد تا 200 میلیون تومان ضرر کرده‌اند، افزود: این رقم برای مغازه‌های بزرگتر تا یک میلیارد تومان هم بوده است.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه یادآور شد: مشکلی که وضعیت صنف پوشاک را حاد می‌کند فصلی بودن انواع لباس است که باعث می‌شود لباسی که مربوط به فصل بهار است را دیگر نتوانیم برای تابستان بفروشیم و مدل آن برای سال دیگر نیز قدیمی و غیرقابل استفاده است.

بیات گفت: روی هم ماند اجناس بهاری در لباس‌فروشی‌های کرمانشاه باعث شده مغازه‌دارن نتوانند اجناس تابستانی تهیه کنند.

بیات تاکید کرد: به علاوه پوشاک زمان مصرف دارد و پس از آن دیگر فروش نمی‌رود، اما سایر واحدهای صنفی اگر اجناس در مغازه‌هایشان بماند می‌توانند آن را با قیمت بیشتری در آینده بفروشند.

وی اضافه کرد: به زودی شاهد برگشت خوردن چک‌های لباس‌فروشان کرمانشاه هستیم که بسیاری از آنها مستاجر هستند و کرایه مغازه و هزینه آب و برق را هم نمی‌توانند پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه از درخواست تعداد زیادی از این واحدها برای حراج و فروش‌ فوق‌العاده خبر داد تا بتوانند بخشی از زیانی که دیده‌اند را جبران کنند و گفت: لباس فروشان حاضرند اجناس خود را به یک دوم قیمت هم بفروشند.

وی خواستار حمایت ویژه از صنف تریکو و پوشاک کرمانشاه شد و اظهار کرد: این رسته به لحاظ تعداد 2500 عضو که دارد سهم زیادی از اشتغالزایی حوزه اصناف را به خود اختصاص می‌دهند و نباید اجازه بدهیم این اشتغالزایی از دست برود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه بخشودگی مالیات، عوارض شهرداری و ... را برای جبران خسارت واحدهای صنفی کافی ندانست و گفت: باید از تسهیلات کم بهره‌ای که برای حمایت از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده، سهمی را هم به اصناف بدهند.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار