سردار بخشعلی کامرانی‌صالح گفت: به تمامی خودرو‌های دارای پلاک غیربومی که در سطح استان تردد داشتند پیامک ترک و خروج از استان ارسال شد که بخش اندکی از رانندگان این وسایل نقلیه به علت بی توجهی به هشدار پیامکی پلیس، اعمال قانون شدند.
کد خبر: ۸۴۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 25 April 2020
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۱۰۱۴ راننده خاطی به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت برای تردد خودرو‌های غیربومی، در این استان اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی‌صالح اقدامات پلیس استان را در مقابله با کروناویروس تشریح و بیان کرد: ۶۲۴ دستگاه خودرو متعلق به رانندگان متخلف توسط عوامل پلیس راه و ۳۹۰ دستگاه خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اعمال قانون شدند.

وی افزود: به تمامی خودرو‌های دارای پلاک غیربومی که در سطح استان تردد داشتند پیامک ترک و خروج از استان ارسال شد که بخش اندکی از رانندگان این وسایل نقلیه به علت بی توجهی به هشدار پیامکی پلیس، اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: به دنبال شیوع کروناویروس در کشور و استان، نقش نیروی انتظامی در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله به کروناویروس چشمگیر و بی بدیل بوده است.

وی اضافه کرد: پلیس استان در گام نخست اجرای نکات بهداشتی را در زیرمجموعه پیگیری کرد و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به پرسنل ارائه شد.

وی افزود: پرسنل فعال در واحد‌های گشتی، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به علت حضور در اجتماع و ارتباط مستمر با مردم احتمال ابتلا به کروناویروس داشتند بنابراین تمامی مقر‌های انتظامی روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پس از تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌هایی اتخاذ و تکالیفی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا برای نهاد‌های مختلف پیش بینی شد که نیروی انتظامی ضامن اجرای این مصوبات بود.

وی با بیان اینکه با تصویب ستاد کنترل و مقابله با کرونا، عوامل انتظامی این استان در ۳۰ نقطه ورودی و خروجی شهر مستقر شده و محدودیت‌هایی را برای تردد خودرو‌ها اعمال کرد، خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس در سه نوبت کاری در مکان‌های پیش‌بینی شده مستقر شده بودند و با نظارت و کنترل عوامل انتظامی کار غربالگری از مسافران ورودی به استان همدان صورت می‌گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: یکی از مصوبات ستاد کرونا جلوگیری از اجاره دادن سوئیت منزل به مسافران غیربومی بود که در این راستا پلیس اقدام به برگزاری جلسه با صاحبان سوئیت‌ها و کارتن به دست‌ها کرده و آن‌ها را در این زمینه توجیه کرد.

وی با اشاره به اینکه شش تن از مالکان سوئیت‌ها اقدام به اجاره دادن منزل به مسافران و افراد غیربومی کرده بودند که با ورود پلیس این افراد نسبت به فسخ قرارداد اقدام کردند، افزود: اجاره دادن خانه به افراد غیربومی و احتمال شیوع کرونا از این طریق یکی از دغدغه‌های مهم مردم بود که با تلاش عوامل انتظامی استان همدان و همراهی مردم این دغدغه رفع شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به افزایش نیاز مردم به برخی از اقلام نظیر دستکش، موادضدعفونی کننده و ماسک برخی از افراد سودجو اقدام به احتکار این اقلام کرده بودند.

وی بیان کرد: در این راستا چند تن دستگیر و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد همچنین ۱۲ هزار جفت دستکش لاتکس، ۲۸ هزار عدد انواع ماسک، ۱۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده و چندین تُن مواد شوینده کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: برای اعمال محدودیت‌هایی در بازار و مناطق تفریحی و توریستی نیز نیاز به حضور عوامل انتظامی بود که محدودیت‌هایی در منطقه تفریحی و توریستی گنجنامه و بلوار ارم اعمال شد.

فرمانده انتظامی استان همدان همراهی مردم با طرح‌های انتظامی به ویژه حضور نیافتن در بیرون از منزل در ۱۳ فروردین روز طبیعت و خلوت شدن بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر را نشان از فرهنگ بالای مردم این استان در پیشگیری از بروز کرونا دانست.

کامرانی صالح بیان کرد: پلیس علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز برنامه‌هایی را برای پیشگیری از ایجاد جو روانی نامناسب در شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده و با مشوش کنندگان اذهان عمومی و عاملان ایجاد ناامنی برخورد کرد.

وی افزود: پلیس فتا با کنترل دقیق فضای مجازی به تعدادی از مدیران سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی فعال در این استان که ناآگاهانه حرف و مطالب معاندان را عنوان و بازنشر کرده بودند، تذکر داد.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان گفت: این افراد پس از توجیه توسط عوامل پلیس فتا اقدام به حذف مطالب از سایت و فضای مجازی کرده، اما برای یکسری از افراد پرونده قضایی تشکیل و تحویل مراجع قضایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار