معاون قضایی دادگستری استان البرز در بازدید از منطقه ویژه فرودگاه پیام گفت: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام فاقد زیر ساخت های جذب تولید کنندگان برای سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۸۴۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 27 April 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون قضایی دادگستری استان البرز، در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند، دادگستری البرز برنامه ریزی در راستای تحول قضایی انجام داده تا بتواند شعار سال را به منصه ظهور برساند.
اعظمی چاربرجی در خصوص شناسایی مسیر‌های قاچاق کالا تصریح کرد: مسیر‌هایی که ممکن است در قاچاق کالا مورد استفاده قرار بگیرد، باید شناسایی و مورد بررسی شود و راهکار‌هایی برای مقابله با موانع تولید اندیشیده شود.
وی با تاکید بر اقتصادی بودن منطقه ویژه پیام اظهار کرد: این منطقه ویژه، اقتصادی است و قانون گذار تسهیلاتی گذاشته که با توجه به معافیت‌های قانون گذار می‌توانند سریع‌تر تولید کنند و شعار جهش تولید را محقق سازند.
معاون قضایی دادگستری استان البرز گفت: دادگستری البرز به عنوان ستاد مقاومت استانی انتخابات شده تا برنامه‌ها را راهبری کند و از آنجایی وارد میدان شده تا نهاد‌ها و بنگاه‌های تولیدی که مشکلی دارند را شناسایی و رفع کند.
اعظمی چاربرجی یکی از مشکلات عمده منطقه پیام را نبودن زیرساخت‌های لازم برای جذب تولیدکنندگان برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: به دلیل ضعف در زیرساخت‌های جذب، این منطقه فاقد سرمایه گذاران است و علاوه بر این یکسری مشکلات قضایی و اداری هم دارد که پس از پایان جلسه امروز کارگروهی جهت بررسی و رفع مشکلات در خصوص راه اندازی بنگاه‌های جدید و افزایش تولید در این منطقه تشکیل می‌شود.
وی در خصوص ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام یادآور شد: در این منطقه دو ویژگی در زمینه بحث گمرکات در قاچاق وجود دارد که هردو حائز اهمیت هستند.
وی در خصوص گمرکات گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان بارانداز واردات و صادرات محسوب می‌شود و یکی از بهترین مناطق برای رونق تولید است.
معاون قضایی دادگستری استان البرز در خصوص قاچاق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: قاچاق یکی از ترمز‌ها در حوزه تولید است و ممکن است، به صورت بالقوه منطقه ویژه اقتصادی پیام هم شامل این موضوع شود و شناسایی مسیر‌های قاچاق یک امر مهم است.
معاون قضایی دادگستری البرز در پایان یادآور شد: حوزه دادگستری البرز با تمام ظرفیت به میدان می‌آید و بازدید‌هایی صورت گرفته با محوریت افزایش، رونق و جهش تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار