سرپرست اداره کل هواشناسی البرز گفت: شرایط جوی موجود باعث شده رودخانه و سد کرج، سد طالقان و رودخانه کردان در حالت سیلابی قرار بگیرند که با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها ممکن است شرایط سختی برای استان رقم بخورد.
کد خبر: ۸۴۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 27 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ آرش بهاروند احمدی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد، سامانه بارشی که از حدود سه روز قبل وارد استان شده تا عصر فردا (نهم اردیبهشت ماه) در البرز ماندگار است.

وی ادامه داد: این سامانه باعث رگبار شدید و موقتی باران، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید و لحظه ای در ارتفاعات، رگبار باران و در برخی ساعت رگبار موقتی برف شده است.

این مسئول توضیح داد: شرایط جوی موجود باعث شده رودخانه و سد کرج، سد طالقان و رودخانه کردان در حالت سیلابی قرار بگیرند که با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها ممکن است شرایط سختی برای استان رقم بخورد.

سرپرست اداره کل هواشناسی البرز اضافه کرد: با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها به شهروندان توصیه می‌شود که از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کرده و سفرهای غیر ضروری خود را لغو کنند.

بهاروند احمدی توضیح داد: در شرایط فعلی به کشاورزان، باغداران و عشایر نیز توصیه می‌شود در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه‎‌ها، تیرک‌ها، سیم برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان ‌ای پر آب و رودخانه‌ها دورشده و حتی الامکان از آنها فاصله بگیرند.

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار