دبیر اتاق اصناف همدان گفت: در پی شیوع و تداوم کرونا ویروس در کشور و رکود فعالیت اقتصادی کسبه همدانی مالکان بیش از ۵۰۰ مغازه با مشارکت در پویش «# مهربان باش و دستی‌بگیر، شاید فردایی نباشد» اجاره‌بهای مغازه خود را به مستاجرین خود بخشیدند.
کد خبر: ۸۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 29 April 2020

دبیر اتاق اصناف همدان گفت: در پی شیوع و تداوم کرونا ویروس در کشور و رکود فعالیت اقتصادی کسبه همدانی مالکان بیش از ۵۰۰ مغازه با مشارکت در پویش «# مهربان باش و دستی‌بگیر، شاید فردایی نباشد» اجاره‌بهای مغازه خود را به مستاجرین خود بخشیدند.
 
به گزارش تابناک همدان؛ شب عید هرساله برای هریک از ما معانی و مفهوم‌هایی دارد برای کودک ۱۰ ساله شادی، نو شدن وعیدی از بابابزرگ؛ برای مادر خانواده، خانه‌تکانی و زدودن غبار و کهنگی و برای کسبه و بازار رونق فروش و انتظار چند ماه برای پاس کردن چک‌های گذشته و تسویه‌های بدهی و در آخر اندوخته‌ای برای شروع سال جدید.
 
اندکی به‌پایان سال، پایان چشم‌انتظاری و رونق بازار شب عید نمانده بود که ویروس منحوس کرونا ناخوانده کشور را فراگرفت و بخشی عمده‌ای از فعالیت کسبه بازار را تحت‌الشعاع قرارداد و شرایطی را ایجاد کرد که مردم برای جلوگیری از ابتلا و انتشار ویروس و حفظ سلامتی جامعه از مراجعه به بازار خودداری کردند و این کافی بود برای ایجاد رکودی عمیق در بازار. 

احمد گازرانی که خود از فعالین بازار است به همراه جمعی از معتمدین و کسبه تصمیم گرفت با ایجاد پویشی وارد کارشده و اقداماتی برای کاهش آسیب به کسبه و جلوگیری از فشار‌های مالی مخصوصاً برای کسبه مستأجر انجام دهد؛ این ابتکار عمل باعث شد پویشی در بازار راه‌اندازی شود و اکثر مالکان با مشارکت در این پویش اجاره‌بهای خود را به مستأجران ببخشند.

گازرانی در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان می‌گوید: در بسیاری از موارد قبل از این‌که بخواهیم صحبتی با مالکان داشته باشیم خودشان تصمیم گرفته بودند اجاره‌های مستاجرین را ببخشند، اما شرایطی پیش نیامده که این مطلب را به مستأجران اعلام کنند و منتظر جرقه‌ای بودند که با ایجاد این پویش اکثر مالکان در این امر خیر همراه شدند.

وی افزود: آقای رحیمی مالک مجتمع تجاری مهستان اولین نفری بود که وقتی با وی تماس گرفته شد از طرح استقبال کرده و اجاره‌بهای ملک تجاری خود را بخشید و این شروعی قدرتمند برای پویش بود و توانست بسیاری از نگرانی‌های مستأجران کاهش دهد.

دبیر اتاق اصناف همدان با اشاره به آخرین مکانی که کنون اجاره‌بهای خود را بخشیده‌اند مالکان خیابان پاستور هستند خاطرنشان ساخت: با توجه به موقعیت خیابان پاستور اجاره‌بها‌های ملک‌های آن خیابان مبالغ قابل‌توجهی بود که گا‌ها به ماهیانه ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسید، ولی گذشت بالای مالکان مانع از دیده شدن رقم‌های این‌چنینی شد.

گازرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان شیوع ویروس کرونا در کشور مشخص نیست و امکان ادامه‌ی بخشنامه‌های دولت در اعمال محدودیت در فعالیت‌ها وجود دارد نگرانی زیادی نداریم، زیرا گذشت‌هایی که از مالکان دیده‌شده در صورت تداوم این فضا مطمئناً بخشش‌ها و گذشت‌ها ادامه‌دار خواهد بود. 

وی بابیان اینکه خیلی از مالکین حتی حاضر نیستند نامی از ایشان برده شود خاطرنشان ساخت: با اصرار برای قدردانی کوچک از این بزرگواران لوح‌هایی از سوی بسیج اصناف، حوزه علمیه خواهران و فرمانداری شهرستان همدان به‌پاس قدرانی برای مالکین تهیه شد و در حضور همکارانشان از این خیرین تجلیل شد.
 
 
 
بیش از ۵۰۰ مالک اجاره‌بهای مغازه خود را بخشیدند/ گذشت از اجاره ماهیانه 15 میلیون تومان
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
ان قدر گرفته که در عرض یک سال تمام پول ساخت این مغازهها رادر اورده ....حتی چندین مغازه هم خردیدند ..حالا یک برج بخشیدند هنر نکردند .....زیراا با ابن موقعیت ...... به کدام دادگاه می خواست به خاطر ندادن اجاره شکایت کند ..خودش سنگین تر بود که بخشید ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
از قضا کرونا سبب خیر شد افرادی که دارای مالکیت های بزرگ هستند شناسایی بشوند.این عمل فی نفسه خوب و انسانی است. اما باید برای افراد محدودیت قائل شود قانون. یکی در کرج 700 مغازه- گلشهر پونه و یکی شهر 120 مغازه. این یعنی نفرت و ظلم به سایرین. البته کسی مخالف مالیت نیست . اما هر چیزی برای خودش هم اندازه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار