کد خبر: ۸۴۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 04 May 2020

تابناک/مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روزهای 16 و 17 اردیبهشت در برخی نقاط آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام وخوزستان وزش باد شدید، گرد و خاک،‌کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های تازه از 16 اردیبهشت در غرب کشور/ هشدار گردوخاک و وزش باد شدید در چندین استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان و ایلام همچنین روز چهارشنبه 17اردیبهشت علاوه بر استان‌های مذکور در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، مرکزی، همدان، زنجان، مازندران، گیلان، قزوین، تهران و البرز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود توقف در حاشیه رودخانه‌ها انجام نشود و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

وی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ابتدا در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و روز چهارشنبه در کرمانشاه، ایلام و کردستان گردوخاک به دلیل وزش باد شدید  پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را دنبال دارد که توصیه می‌شود سالمندان تردد غیرضروری نداشته باشند.همچنین کودکان و بیماران قلبی و ریوی نیز از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود ابتدا در شمال غرب و غرب و به تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و غرب کشور سبب رگبار باران، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در شمال غرب بارش پراکنده گاهی رعد و برق داریم. 

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 39 درجه بالای صفر و بندرعباس با 40 درجه گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 28 و 17 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: امروز در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری سرعت باد 25 کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 16 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار