مسئول پروژه های پرورش ماهی در قفس اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: برنامه داریم امسال پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان را توسعه دهیم.
کد خبر: ۸۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 06 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سعید بابایی به اشاره به برنامه ریزی برای توسعه واحدهای پرورش ماهی در قفس در سدهای غیرقابل شرب استان، گفت: قرار است امسال سد زمکان دالاهو، سد شرفشاه قصرشیرین و بند هیروی در شهرستان پاوه به پروژه های پرورش ماهی در قفس استان اضافه شوند.

بابایی با بیان اینکه سال گذشته 1150 تن ماهی در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه تولید شد، گفت: برآورد می شود امسال تولید پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان به 1800 تن برسد.

وی افزود: هم اکنون در تعدادی از سدهای غیرقابل شرب استان از جمله سدشهدای گمنام سرپلذهاب، سد زاگرس گیلانغرب و سد جامیشان سنقروکلیایی در قابل پروژه های پرورش ماهی در قفس، تولید آبزیان داریم.

بابایی گفت: در این پروژه ها انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری پرورش داده می‌شود.

بابایی توسعه پرورش ماهی در قفس را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که پرورش ماهی در قفس هیچ استرسی به محیط نمی‌دهد و میزان تولیدات آن هم تحت تاثیر کم آبی، خشکسالی و... قرار نمی‌گیرد، توسعه این نوع پروژه‌ها از اولویت‌های استان است.

بابایی گفت: در روش پرورش ماهی در قفس، آبزیان پرورشی حدود نیمی از نیاز تغذیه ای خود رابه طور طبیعی دریافت می کنند، لذا آبزیان تولیدی در این روش طبیعی تر بوده و از سلامت بالاتری هم برخوردارند.

بابایی گفت: کار پرورش ماهی در قفس در استان کرمانشاه از سال 1386 استارت خورد، اما به دلیل نبود تجربه کافی و آبگیری نشدن اکثر سدهای استان این نوع از پرورش آبزیان تا سال 1392خیلی توسعه پیدا نکرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار