حجت الاسلام محمدرضا محمدی‌پیام با بیان اینکه ایده پردازی دو حالت تهاجمی و تدافعی دارد، افزود: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کروناویروس را محدود می‌کند، اما ما باید در کنار رعایت بهداشت و قرنطینه از ایده‌های تهاجمی نیز برای سهولت زندگی خود و محدود کردن حیات ویروس استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۴۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 06 May 2020
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی و آموزش به مردم گفت: باید در کنار رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی از ایده‌های تهاجمی نیز برای سهولت زندگی خود و محدود کردن حیات کروناویروس استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدی‌پیام اظهار کرد: در شرایط کنونی و با شیوع کروناویروس به جای اینکه بیماری را از بین ببریم و مواجهه مسالمت آمیزی با آن داشته باشیم، خود را محدود کردیم، اما کرونا ماندگار است و مردم باید یاد بگیرند در کنار این ویروس زندگی کرده و برای حل مسئله تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ایده پردازی دو حالت تهاجمی و تدافعی دارد، افزود: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کروناویروس را محدود می‌کند، اما ما باید در کنار رعایت بهداشت و قرنطینه از ایده‌های تهاجمی نیز برای سهولت زندگی خود و محدود کردن حیات ویروس استفاده کنیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان اضافه کرد: مدتی قبل مساجد برای پذیرایی در هنگام مناسبت‌ها و مراسمات از لیوان‌های شیشه‌ای یا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می‌کردند که با اطلاع رسانی و فرهنگسازی در زمینه سرطان زا بودن این ظروف پلاستیکی و آگاه شدن مردم ظروف یکبار مصرف کاغذی جایگزین آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی و ایجاد تغییر در عادات مردم نیاز به ارائه آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از جا مهری‌های سبدی و مهر‌های سنگی که قابلیت شست و شو بعد از هر نمازجماعت را دارد، یکی از ایده‌های مناسب برای مسجد در ایام شیوع کروناویروس است.

محمدی پیام با بیان اینکه مردم در مساجد می‌توانند از سجاده‌های سفره‌ای یکبار مصرف برای جلوگیری از تماس دست‌ها با زمین استفاده کنند و بعد از خواندن نماز آن را دور بیندازند، گفت: تنظیم چشم الکترونیک برای درب‌های ورودی در مساجدی که شرایط مالی مناسبی دارند و یا قرار دادن وظیفه باز و بسته کردن درب مسجد بر عهده یکی از افراد باشد تا از تماس دست‌ها با دستگیره درب ورودی و خروجی مساجد جلوگیری شود.

وی نصب شیر و جا صابونی مایع خودکار برای بخش سرویس بهداشتی را از ایده‌های مناسب برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در مساجد برشمرد و افزود: کیک و آبمیوه‌های بسته بندی شده برای پذیرایی در مناسبت‌ها و مراسمات مسجد استفاده شود و مردم برای انجام نذر خود مواد خوراکی را با رعایت نکات بهداشتی تهیه و درون پلاستیک قرار دهند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند با رعایت کامل نکات بهداشتی در منزل وضو بگیرند، اعلام کرد: قرار دادن شخصی با وسایل بهداشتی لازم به عنوان کفش دار به منظور جا به جا کردن کفش نمازگزاران نیز ایده دیگری برای رعایت نکات بهداشتی در مساجد است.

وی درباره فاصله نمازگزاران هنگام اقامه نماز جماعت گفت: مردم می‌توانند در هنگام اقامه نمازجماعت به گونه‌ای بایستند که هر نمازگزار دست خود را به سمت چپ و راست باز کرده و نوک انگشتان شانه نفر بعدی را لمس کند.

محمدی پیام با تأکید بر آموزش ایده‌های فوق به مردم توسط رسانه‌ها خاطرنشان کرد: با رعایت نکات بهداشتی و اجرای ایده‌های گفته شده در مساجد دیگر اقامه نمازجماعت باعث شیوع کروناویروس در بین مردم نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار