کد خبر: ۸۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 07 May 2020

صادرات-ماهی-استان-زنجان-متوقف-شد

 

تابناک/مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان استان زنجان با اشاره به موضوع صادرات ماهی از استان زنجان گفت: در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا صادرات ماهی استان زنجان متوقف شده است.

 

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه صادرات ماهی از استان زنجان متوقف شده است اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا صادرات ماهی از استان زنجان متوقف شده است.

وی با تاکید براینکه ماهی از استان زنجان به گیلان و مازندان صادر می‌شد که به دلیل بیمار کرونا متوقف شده است افزود: مصرف ماهی کاهش یافته و بیشتر ماهی تولیدی استان زنجان در مازندان و گیلان مصرف می‌شود.

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه به خاطر موضوع کاهش مصرف ماهی، فروش آن به شدت پایین آمده است بیان کرد: هر ساله مصرف ماهی از فروردین ماه تا تیر ماه کاهش می‌یابد امسال میزان مصرف نسبت به سال گذشته پایین‌تر است.

وی با تاکید براینکه این موضوع باعث نشده بچه ریزی ماهی در استان زنجان کاهش یابد افزود: میزان تولید ماهی در سالجاری نیز برابر سال گذشته پیش‌بینی شده است.

حقی‌راد با اشاره به اینکه قیمت‌ نهاده‌های ماهی افزایش یافته است گفت: در حال حاضر متوسط قیمت خوراک ماهی در بازار 10 هزار 500 تا 11 هزار تومان است.

وی با تاکید براینکه از سال 97 قیمت خوراک ماهی رو به افزایش بوده و از 6 هزار تومان به حدود 11 هزار تومان در سالجاری رسیده است بیان کرد: این کار باعث افزایش قیمت ماهی از حدود 11 و 12 هزار تومان به 27 تا 28 هزار تومان رسیده است.

مدیر امور شیلات جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: اگر روند صادرات از حالت توقف خارج شود قطعا بچه ریزی اتفاق می‌افتد و سال گذشته میزان تولید ماهی استان 17 هزار و 280 تن بود و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید استان به این مقدار برسد.//ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار