از اسفند ماه سال گذشته در هیچ یک از شهرهای کشور نماز جمعه برگزار نشد اما شاهد برگزاری نماز جمعه در طالقان بودیم.
کد خبر: ۸۴۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 09 May 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ عاری بودن طالقان از ویروس کرونا و اعلام وضعیت سفید در این شهرستان، موجب شد تا اولین نماز جمعه استان پس از کووید 19 در این منطقه برگزار شود. 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه طالقان در حاشیه این آئین معنوی گفت: توفیق پیدا کردیم نماز جمعه را با رعایت تمام شرایط بهداشتی برپا کنیم نمازگران با فاصله گذاری اجتماعی نماز را اقامه کردند و البته سعی داریم این مراسم در جمعه های آتی هم کوتاه اجرا شود. 
البته پیش از ورود مردم مصلی نماز جمعه طالقان ضدعفونی و در مبادی ورودی هم ماسک و دستکش بین نمازگزاران توزیع شد، یکی از نمازگزاران گفت: "پس از مدت ها دلتنگی انتظار به سر آمد و خوشحالیم از اینکه مجددا مصلی نماز جمعه بازگشایی شد.
نماز جمعه طالقان برای نخستین بار در سال جدید برپا شده است و ما نیز با استفاده از لوازم شخصی اعم از جا نماز، مهر و تسبیح اصول بهداشتی را رعایت می کنیم تا با فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا را شکست دهیم".
از اسفند ماه سال گذشته در هیچ یک از شهرهای کشور نماز جمعه برگزار نشد اما امروز شاهد برگزاری نماز جمعه در طالقان بودیم و مسلما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از هفته های آینده شهرهای بیشتری می توانند این فریضه الهی را به جا بیاورند. 
طالقان دارای 26 بقعه و امامزاده بوده و نام آن در روایات مربوط به ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تعداد یاران آن حضرت آمده است.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار