کد خبر: ۸۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 09 May 2020

 

تابناک/ساکنان این منطقه نیز با جمع‌آوری امضا در سایت کارزار ( پلتفروم جمع‌آوری امضا الکترونیکی) نسبت به تغییر نام منطقه آزاد انزلی واکنش نشان دادند و تاکنون حدود 4 هزار نفر این نامه را امضا کرده‌اند

نامه اعتراضی مردم بندر انزلی به تغییر نام این منطقه
 

ساکنان شهرستان بندر انزلی در نامه اعتراضی نسبت به تغییر نام  منطقه آزاد انزلی به نام منطقه آزاد گیلان واکنش نشان دادند.

به گزارش تین نیوز، در حالی نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری انزلی ارجاعی از صحن علنی را بررسی خواهند کرد که این موضوع باعث اعتراض ساکنان شهرستان بندر انزلی به نحوه گسترش منطقه آزاد انزلی و تغییر نام این منطقه شده است.

با توجه به اینکه تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی، در خبر‌ها منطقه آزاد تجاری-صنعتی «گیلان» خوانده شد موج اعتراض مردم این منطقه را در پی داشته است و بر اساس آن نیز مردم شهرستان بندرانزلی خواهان تجدیدنظر این لایحه در مجلس شورای اسلامی هستند.

ساکنان این منطقه نیز با جمع‌آوری امضا در سایت کارزار ( پلتفروم جمع‌آوری امضا الکترونیکی) نسبت به تغییر نام منطقه آزاد انزلی واکنش نشان دادند.

در نامه اعتراضی مردم این منطقه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام
با عنایت به ارائه لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که طی آن به دولت اجازه داده شده است علاوه بر اضافه کردن محدوده منطقه، حداکثر به میزان دو هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی، نسبت به تغییر نام «منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی» اقدام نماید. لذا ما امضاکنندگان زیر به عنوان شهروندان شهرستان بندر انزلی ضمن اعتراض به لایحه فوق الذکر خواستار رسیدگی عاجل به موارد ذیل هستیم:

۱) در جزئیات ماده واحده لایحه صدر الاشاره از واژه مجعول و غیرقانونی «منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی)» استفاده شده است. چنانچه استحضار دارید «منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی» در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه هیأت وزیران در تاریخ ۱۳۸۳/۰۵/۰۴ و بنا به پیشنهاد شورای ‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی به استناد قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است. لذا تأکید می‌گردد که استفاده از هر نام مجعول و غیرقانونی توسط هر مقام حقیقی و حقوقی به عنوان نادیده گرفتن قوانین جمهوری اسلامی ایران است و مردم قهرمان و شهیدپرور انزلی پیگیری و پیگرد قانونی را حق مسلم خود می‌دانند و خواستار اصلاح عنوان مجعول و غیرقانونی «منطقه آزاد تجاری-صنعتی گیلان (انزلی)» در لایحه مذکور می‌باشیم.

۲) با عنایت به وجود مراکز صنعتی و گردشگری بسیار مهم از قبیل صنایع شیلات، صنعت بندری و صنایع جانبی، تالاب بین‌المللی انزلی به عنوان بزرگترین زیستگاه پرندگان و آبزیان و مرکز گردشگری دریایی کشور و روستاهای این شهرستان با قابلیت تولیدات صادراتی و مشمول قواعدی از جمله معافیت حقوق ورودی و معافیت مالیات بر درآمد و یا قوانین خاص به منظور نیل به اهداف اصلی مناطق آزاد و جهش تولید ملی هستند، لذا خواسته ما مردم انزلی این است که به دولت اجازه داده شود دو هزار هکتار فقط در نقاط دارای توجیه شهرستان انزلی و روستاهای تابعه به محدوده فعلی «منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی» اضافه شود.

پیشاپیش از توجه و همکاری شما سپاسگزاریم..

اخیراً نیز فرماندارشهرستان بندر انزلی در واکنش به مصوبه اخیر مجلس در خصوص تغییر نام منطقه آزاد انزلی به منطقه آزاد گیلان گفته است؛ نام منطقه آزاد انزلی تا ابد فقط منطقه آزاد انزلی خواهد بود چرا که تنها چیزی که از منطقه آزاد برای مردم بندر انزلی مانده «نام» آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار