اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران درامروز/ خبر هفته پیش تابناک تایید شد +لینک خبر
اخبار حوزه انتظامی مازندران در 20 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبر نگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۴۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 09 May 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران روز شنبه مورخ 20 اردیبهشت ماه سال 1399  به این شرح است :

 پیام تقدیر و تشکر سردار میرفیضی از مردم مازندران

با انتصاب سردار میرفیضی به عنوان فرمانده انتظامی استان قم ، وی در پیامی از مردم استان مازندران در طول 4 سال خدمت در این استان قدردانی کرد 

خبر هفته پیش تابناک تایید شد +لینک خبر

http://www.tabnakmazani.ir/fa/news/845416/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86

بر اساس این گزارش، در متن این پیام آمده است،

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکرم که توفیقی عنایت فرمود تا همچون سربازی پا در رکاب مولا و مقتدایم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ( مدظله العالی ) عزیز در خدمت شما مردم عزیز و ولایتمدار این سرزمین باشم .

حلاوت و توفیق این خدمت را مرهون همکاران صدیق، شما مردم عزیز و آنانی می دانم که در طول چهار سال گذشته همواره یاریگر اینجانب در تلاش برای رسیدن به برقراری نظم، امنیت و آرامش هم استانی های عزیز و هموطنان گرانقدر خود بوده اند .

اینک در این برهه حساس از زندگی ام و پس از 4 سال خدمت صادقانه و بی منت در سمت فرمانده انتظامی استان مازندران، تدبیر فرمانده محترم ناجا اینگونه مقرر گردید تا در سنگری دیگر در خدمت مردم عزیز کشورم باشم.

جا دارد از تشریک مساعی، همدلی و همراهی مردم فهیم و با فرهنگ استان ولایتمدار، شهید پرور و دیار علویان که در طول این چند سال از مسئولیت خطیر فرماندهی انتظامی استان، همواره یار و همراه ما در برقراری نظم و امنیت عمومی بوده اند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

بی شک امنیت مطلوب استان نه فقط به واسطه تلاش همکارانم در فرماندهی انتظامی استان، بلکه نتیجه همدلی و همکاری همه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها و آحاد جامعه بوده است که امیدوارم این روند در سال های آتی و با همت والای همگان در عرصه خدمات رسانی به مردم شریف استان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استمرار داشته باشد.

افتخار می کنم در طول این مدت در استان و سرزمینی خدمت کردم که مردمانش به مهمان نوازی، خونگرمی، صبر و استقامت، دلیر مردی و شجاعت شهره هستند، سرزمینی که قدمگاه بیش از 10 هزار و 400 شهید سرافراز ایران اسلامی است و درس ایثار و از خودگذشتگی را در مدرسه عشق این عزیزان آموخته ام و یقینا آن را ره توشه خود در ادامه خدمت به مردم سرزمینم خواهم کرد.

 ومن الله التوفیق

سید محمود میرفیضی

سارقان منازل نور به دام افتادند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری سارقان منزل و اماکن خصوصی در شهرستان " نور" خبر داد . 

 سرهنگ "علی دستور" اظهار داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده کارآگاهان با بررسی میدانی محل وقوع سرقت ها، موفق شدند رد سارقان را شناسایی کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات دریافتند، تعدادی از سارقان که بومی شهرستان نیز هستند با تشکیل باندی اقدام به سرقت منزل می کنند.

سرهنگ دستور، افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در عملیات ضربتی موفق شدند، 5 عضو این باند را دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقادیری اقلام مسروقه کشف که در تحقیقات اولیه متهمان به بزه انتسابی و 45 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی و فروش اموال مسروقه به 2 مالخر اقرار کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران، تصریح کرد: با شناسایی و دستگیری مالخران اموال مسروقه از آنان کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

کشف 83 هزار عدد قرص غیرمجاز ترامادول در سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان "سوادکوه" از توقیف یک دستگاه خودرو سواری و کشف 83 هزار عدد قرص غیرمجاز ترامادول از داخل این خودرو خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" با اعلام این خبر، گفت: در راستای طرح مقابله با کالاي قاچاق، ماموران انتظامی این فرماندهی، حین کنترل مبادی ورودی شهرستان به يك دستگاه خودرو سواری پژو مظنون شده و این خودرو را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با متوقف کردن این خودرو در بازرسی از آن 83 هزار و800 عدد قرص ترامادول غيرمجاز كشف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: در این ارتباط متهم به قاچاق دارو شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

دستگیری سارقان دوربین مداربسته در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری سارق دوربین های مداربسته و کشف 12 دستگاه دوربین به ارزش 200 میلیون ریال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ذات الله رضوانی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار مامورن انتظامی کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران موفق شدند، متهم به سرقت را شناسایی و دراقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

سرهنگ رضوانی، افزود: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و سرقت 12 دستگاه دوربین مداربسته و فروش آن به یک مالخر اقرار کرد.

وی اظهار کرد: با شناسایی و دستگیری مالخر اموال مسروقه به همراه 4 دستگاه پروژکتور به ارزش 200 میلیون ریال از متهم کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

دستگیری سارقان کابل برق در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگيري 2 سارق حرفه ای کابل برق و کشف 15 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" با اعلام این خبر، گفت: درپي وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همکاری عوامل پاسگاه انتظامی بالاتجن 2 متهم به سرقت شناسایی شدند.

سرهنگ خادمی، اظهار کرد: ماموران در ادامه با هماهنگی قضائی در عملياتی غافلگيرانه متهمان را حین سرقت با یک دستگاه خودرو سواری پراید دستگیر کردند .

وی گفت: در بازرسی از این خودرو مقادیری اموال مسروقه کشف شد و متهمان در تحقیقات و بازجویی پلیس به 15 فقره سرقت کابل برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر،گفت : متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی و سپس روانه زندان شدند.

 کشف 87 درصدی جرایم اینترنتی در استان مازندران 

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات مازندران از کشف 87 درصدی جرایم اینترنتی در استان خبر داد . 

سرهنگ "سامع خورشاد" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به اقدامات و فعالیت های پلیس فتا در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در سطح استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک رخداد مهم و تاثیرگذار جهانی، مهمترین موضوع روزهای کرونایی در فضای سایبری، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و فروش محصولات بهداشتی و پزشکی به صورت غیر قانونی بوده است.

وی تصریح کرد: پلیس فتا برابر ماده 746 از فصل جرایم رایانه ای قانون مجازات اسلامی با هرگونه تولید و نشر اخبار جعلی و شایعات پراکنی و ارائه آمارهای غیر واقعی در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب میان هموطنان شود برابر قانون رفتار خواهد کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد : در همین خصوص طی این مدت 6 متهم به خرید و فروش مواد ضد عفونی کننده در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند و اقلام بهداشتی در انبارهایی که به صورت غیر قانونی و غیر بهداشتی نگهداری می شد، کشف شد.

سرهنگ خورشاد، تاکید کرد: در حوزه جرائم سایبری، مهمترین دلایل کلاهبرداری های اینترنتی عدم اطلاع و آگاهی کافی کاربران، سهل انگاری و اعتماد بی دلیل به افراد ناشناس و سودجو است که در همین راستا اغلب پرونده در حوزه فیشینگ و سرقت اطلاعات بانکی افراد است.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی بانک در فضای مجازی و ترغیب و هدایت افراد به سمت این صفحات، به اطلاعات بانکی شهروندان دسترسی پیدا می کنند، افزود: مجرمان اینترنتی با دسترسی به این اطلاعات بانکی، حساب کاربران را به صورت برداشت غیر مجاز اینترنتی، انتقال وجه و یا خرید اینترنتی خالی می کنند.

سرهنگ خورشاد، افزود: از نکات مهم و قابل توجه در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، سن پایین جرم است که غالبا بین سنین 16 تا 20 سال هستند .

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: در سال گذشته و طی چند ماه اخیر بیش از 87 درصد از جرائم رایانه ای کشف شد و در این رابطه 434 نفر از کلاهبرداران اینترنتی دستگیر شدند.

وی افزود: ارزش ریالی کلاهبرداری های اینترنتی کشف شده 60 میلیارد ریال بوده که در این خصوص با تلاش کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا بیش از 3600 شاکی در پرونده ها شناشایی شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به سرانه ی بالای مصرف اینترنت و جمعیت ثابت و متغیر استان مازندران به دلیل شرایط گردشگر پذیری استان ، گفت: ضریب نفوذ اینترنت در حوزه سایبری استان بالا بوده که جلوگیری از وقوع این جرایم مستلزم افزایش آگاهی شهروندان، جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا و عدم اعتماد به افراد سودجو است.

سرهنگ خورشاد خطاب به شهروندان و کاربران فضای مجازی با اشاره به اینکه سایت های فروش اینترنتی مانند شیپور و دیوار هیچ گونه پیامکی مبنی بر درج و یا حذف آگهی برای افراد ارسال نمی کنند به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مراقب باشند هر لینکی که برای آنان ارسال می شود را بدون آگاهی فوراً باز نکنند .

وی با اشاره به اینکه هر مطلب و خبری که در فضای مجازی منتشر می شود، دلیلی بر صحت آن نیست و حتما به منبع اخبار توجه کنند به شهروندان توصیه کرد: عضو هر کانال و گروهی نشوند و پای صحبت هر فردی ننشیند و مراقب افراد سودجو و معاند باشند.

سرهنگ خورشاد همچنین به استفاده کودکان از فضای مجازی و بازی های رایانه ای اشاره کرد و از کلیه خانواده خواست: کنترل و نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی و استفاده از بازی های رایانه ای داشته باشند.

کشف 2 کیلوگرم تریاک در شهرستان محمود آباد
 

فرمانده انتظامي شهرستان"محمود آباد" از کشف 2 کیلو و 770 گرم تریاک و از یک عامل افیونی خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ " محمود حسین زاده " با اعلام این خبر،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعاليت فردی در زمينه تهيه و توزيع موادمخدر در این شهرستان ، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد، افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات پلیسی موفق شدند، متهم به خرید و فروش موادمخدر را در حین فروش مواد مخدر دستگیر کنند.

سرهنگ حسین زاده، خاطر نشان کرد: در این عملیات2 کیلو 770 گرم تریاک کشف شد و  متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

 

کشف 27فقره سرقت در جویبار

 فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 27 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر،گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی ، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود : در اجرای این طرح، ماموران پلیس با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری 11سارق و مالخر اموال مسروقهشدند.

سرهنگ جعفری،خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 27 فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو اعتراف کردند.

وی افزود: در اجرای این عملیات، 55 موتور سیکلت و 16 خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم اعمال قانون و توقیف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در پایان ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 گزارش دهند

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
http://www.tabnakmazani.ir/fa/news/848026/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%85
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خدا خیرش بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار