نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود : تداوم این روند باعث می شود در موج دوم افراد بیشتری آلوده و درگیر کرونا شوند متاسفانه بعضی از افراد تا این بیماری برای خود و بستگانشان پیش نیاید و یا جان خود را از دست ندهند خیلی کرونا را باور نمی کنند.
کد خبر: ۸۴۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹ 10 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محمد جواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه ویروس کرونا هیچ درمان قطعی ندارد گفت: اگرچه بعضی از افراد در گوشه و کنار ادعایی مبنی بر ساخت و درمان ویروس کرونا را مطرح می کنند اما نباید فراموش کرد که چنین اقدامی در این بازه زمانی امری بعید است چرا که به صورت کلی دارویی برای درمان ویروس ها وجود ندارد.

آسان گیری‌ها باعث شده مردم به کرونا عادت کنند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه مردم باید از این نکته غافل نشوند که رعایت بهداشت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین روش برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا است تصریح کرد: سخت‌گیری‌ها در کشور ایران به مراتب کمتر از دیگر کشورها بوده بنابراین این مهم سبب شد مردم به موضوع کرونا عادت کنند.

هنوز بسیاری افراد کرونا را جدی نمی‌گیرند

جمالی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری افراد بیماری کرونا را جدی نمی گیرند افزود: حضور افراد بدون ماسک در اماکن و وسائل نقلیه عمومی موضوعی نگران کننده است و بی شک باید با این افراد به دلیل اینکه در شیوع کرونا نقش مستقیمی دارند برخورد شود.

نماینده فسا در مجلس در ادامه با بیان اینکه ممکن است یک فرد مبتلا به کرونا با یک عطسه حدود 20 الی 21 نفر را به کرونا مبتلا کند ادامه داد: کم حوصلگی و بی حوصلگی مردم باعث شده که موضوع کنترل بیماری کرونا دشوار شود.

جمع شدن‌های نابهنگام مردم نگران کننده است

جمالی نوبندگانی بیان کرد: طی گذری که در روزهای گذشته از کنار دریاچه مهارلو در شیراز و استان فارس داشتم با سیل عجیب جمعیت مواجه شدم به طوری که چند خانواده 8 الی 10 نفری در کنار یکدیگر در یک زیلو نشسته بودند و در حال استراحت بودند که باعث تعجب من شده بود چرا که جدی نگرفتن این بیماری توسط مردم و شهروندان جای سوال دارد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود : تداوم این روند باعث می شود در موج دوم افراد بیشتری آلوده و درگیر کرونا شوند متاسفانه بعضی از افراد تا این بیماری برای خود و بستگانشان پیش نیاید و یا جان خود را از دست ندهند خیلی کرونا را باور نمی کنند.

جدی نگرفتن کرونا مشکلاتی برای استان ایجاد کرده

با این حال جمالی اعتقاد دارد که جدی نگرفتن این بیماری باعث شده بعضی از نقاط کشور و استان فارس با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه مردم به مراتب با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی می توانند به سلامتی جامعه و اقتصاد کشور کمک کنند ادامه داد: در موضوع کرونا نیاز است تا به تمام جوانب کشور مانند موضوعات درمانی، اقتصادی، اجتماعی و تبلیغات سویی هم که از بیرون کشور انجام می شود توجه ویژه ای داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ویروس کرونا در زمانی که در شدید‌ترین تحریم ها قرار داشتیم و فروش نفتمان کاهش پیدا کرد وارد ایران شد.

کرونا بیکاری را افزایش می دهد

وی افزود: با توجه به اینکه قبل از شیوع کرونا درصدی از جمعیت کشور بیکار بودند اما بی شک کرونا باعث افزایش بیکاری می شود که این مهم آسیب جدی به صنعت و کارخانجات وارد کرد.

نماینده فسا در مجلس با اشاره به اینکه استان فارس در موضوع کرونا توانست در بخش درمانی و عملیاتی موفق عمل کند ادامه داد: وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در استان و یک دانشکده پزشکی مستقل در لارستان از موضوعات مهم و نکات برجسته فارس به شمار می رود چرا که نباید از نقش آموزش و پژوهش در درمان چشم پوشید.

وی با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا هماهنگی‌های مناسبی در استان فارس انجام شد ادامه داد: اما افزایش آمار تلفات در اثر مشروبات الکلی و دست ساز به مراتب بیشتر از بیماری کرونا است که این مهم بیانگر این موضوع است که بعضی از جوانان به تبلیغات سو و بی پایه و علمی بعضی افراد توجه می کنند.

جمالی با بیان اینکه تلفات بیش از 100 نفری بر اثر مشروبات الکلی در استان نگرانی هایی ایجاد کرده، ادامه داد: بسیاری از این افراد هم بر اثر مصرف الکل با مشکلاتی مانند نابینایی و کم بینایی مواجه شدند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به موضوعاتی مانند ارائه آمار اشتباه از سوی مسئولان گفت: معتقدم دلیل ندارد که مسئولان در ارائه گزارش‌های بیماری کرونا آمارهای غیر واقعی را ارائه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار