استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست راهبردی دولت و همچنین مجموعه مدیریتی و متولیان امور اقتصادی در استان حمایت قاطع از بخش خصوصی و نه رقابت با آن است، گفت: حمایت ها در زمینه طرح های اثرگذار در توسعه و رشد اقتصادی و اشتغالزایی همه جانبه خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 11 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج تصریح کرد: دولت با وجود شرایط بحرانی و خاص کشور تمامی ظرفیت ها و شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال فراهم کرده و برخی مدیران و دستگاه ها نباید با ایجاد موانع و سنگ اندازی ها مانع تحقق این اهداف شوند.
وی بر ایجاد شفافیت ، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام ها در امر طرح های سرمایه گذاری و تولیدی تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین شاخص های مهم ارزیابی بویژه مدیران اقتصادی و بانک ها میزان عملکرد آنها در زمینه تولید و کمک به طرح های سرمایه گذاری و اقتصادی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید و ضرورت تحقق آن نیز گفت: برخی طرح های اقتصادی کلان و تاثیرگذار در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه استان و امر اشتغالزایی شناسایی و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی ، معادن و کشاورزی در اولویت اجرا و تخصیص اعتبار قرار گیرند.
وی با بیان اینکه بروکراسی های اداری و سخت گیری های بی مورد همواره از موانع جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری رونق تولید به ویژه در استان های کمتر توسعه یافته ای همچون کهگیلویه وبویراحمد بوده اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی، ایجاد تعامل بین مجموعه مدیریتی استان و متولیان امور اقتصادی با بخش خصوصی این موانع در اسرع وقت مرتفع شوند.
کلانتری یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد با وجود همه قابلیت ها و ظرفیت های متنوع و منحصر به فرد در بخش های مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی ، گردشگری ، صنعت و معدن ،کشاورزی و گیاهان دارویی و توسعه باغات ، شیلات ، آب و منابع طبیعی اما همچنان در امر توسعه و پیوند این منابع با اقتصاد مردم ضعیف است.
کلانتری با اشاره به نقش ممتاز و تعیین کننده بخش خصوصی بویژه مجموعه اتاق بازرگانی و واحدهایی که با تغییر خطوط تولیدی خود در تامین اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز بیماری کرونا نیز تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه برخی از این کالاها اشباع شده و حتی نیاز سایر استان های دیگر را نیز تامین کرد.
در این نشست همچنین برخی دستگاه به تشریح عملکردها و اقدامات اقتصادی در سال 98 و در راستای رونق تولید و همچنین ارائه برنامه های امسال در راستای تحقق جهش تولید پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار