مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال گذشته 10 هزار تن انواع آبزیان در 235 واحد تولیدی استان تولید و روانه بازار شده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 11 May 2020

تولید 10 هزار تن انواع آبزیان در کردستان 

حمید حسین‌پور شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به برنامه‌ها و مشکلات پیش‌روی توسعه شیلات استان، اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان، شامل ۴ هزار و ۱۰۰ تن ماهی قزل‌آلا، ۵ هزار و۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع آبی استان اعم از دریاچه‌های پشت سدها، آب‌بندها و رودخانه‌ها صید و روانه بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۸۱۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا و یک‌هزار و ۳۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید شده است.

حسین‌پور اذعان کرد: این میزان در ۲۳۵ واحد تولیدی در استان تولید شده است.

وی در ادامه با اشاره برنامه‌های در دست اقدام شیلات استان اذعان کرد: در صورت همکاری و مساعدت ادارات و سازمان‌های ذیربط افزایش 4 هزار تن به ظرفیت فعلی در استان وجود دارد.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در صورت تحقق اهداف زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر وجود دارد.

وی توسعه پرورش سایر آبزیان را از دیگر برنامه‌های استان بیان کرد و گفت: عدم تخصیص آب، جلوگیری از رهاسازی آبزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها از عوامل اساسی موانع توسعه این صنعت در کردستان است.

فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: کردستان با عنایت به وجود منابع آب فراوان و استعدادهای بالقوه توسعه شیلات ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر با ادارات و پیگیری مجدانه به برنامه‌های توسعه شیلات دست خواهیم یافت.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار