معاون سیاسی استاندار قزوین :
مهدها کودک، پیش دبستانی‌ها و مراکز استثنایی کماکان تعطیل هستند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، مساجد شهرستان‌های آوج و آبیک که در وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند اجازه بازگشایی و برگزاری مراسم احیا را دارند  
کد خبر: ۸۴۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 12 May 2020

 مساجد شهرستان‌های آوج و آبیک برای مراسم احیا بازگشایی می‌شوند/بازگشایی محدود امامزاده حسین(ع) با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، منوچهر حبیبی  در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، افزود: در این ۲ شهرستان، امکان برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه‌ها میسر است اما باید یکسری اصول از قبیل استفاده از مهر و سجاده شخصی توسط نمازگزاران، محدودیت زمان حضور در مساجد، رعایت فاصله با یکدیگر و محدودیت تعداد نمازگزاران رعایت شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های سفید امکان برگزاری نماز جماعت وجود دارد، اضافه کرد: در شهرهای آوج و آبگرم نگرانی خاصی در این زمینه نداریم اما در آبیک باید با احتیاط در این زمینه اقدام کرد و اگر لازم باشد این هفته هم نماز جمعه در شهر آبیک برگزار نشود.

حبیبی افزود: بازگشایی مساجد در شهرستان‌های قزوین و تاکستان با وضعیت قرمز و شهرستان‌های بویین زهرا و البرز با وضعیت زرد به ویژه برای شب‌های قدر به تصمیم گیری مرکز امور مساجد استان محول می‌شود.

وی اضافه کرد: می‌توان تعداد مساجد محدودی را در این شهرها مشخص کرد تا مراسم احیای شب‌های قدر در آنها برگزار شود و مردم بتوانند در آنها حضور یابند.

حبیبی گفت: تاکید می‌کنیم که کلیه پروتکل‌های بهداشتی در این مساجد باید رعایت شود و حداکثر ظرفیت ۲۵ درصد مساجد و حسینه‌ها استفاده شده و مراسم در فضای باز برگزار گردد.

معاون استاندار اضافه کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی این پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را در اختیار اداره اوقاف و مرکز امور مساجد استان قرار دهد و شهرداری‌ها همکاری‌های لازم را برای تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی پایگاه‌ها و مساجد داشته باشند.

این مسوول گفت: بازگشایی محدود امامزاده حسین(ع) با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی اجرا شود تا مردم حداکثری بهره برداری را از این شب‌ها داشته باشند.

حبیبی گفت: آموزشگاه‌های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی با یکدیگر ندراند می‌توانند فعالیت داشته باشند به شرطی که دستور العمل‌ها را عایت کنند.

وی اضافه کرد: مدارس استان نیز از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شوند که البته این موضوع به معنی درس و کلاس و اجبار نیست و حضور دانش آموزان اختیاری و صرفا برای رفع اشکال است.

این مسوول اضافه کرد: فعالیت رستوران‌ها و گرمابه‌ها که جنبه عمومی دارند و موجب شیوع بیماری کرونا می‌شوند فعلا امکان پذیر نیست و نباید فعالیت داشته باشند.

حبیبی گفت: مهاد کودک، پیش دبستانی‌ها و مراکز استثنایی کماکان تعطیل هستند و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان، گفت: با اقدمات صورت گرفته در مقابل کرونا شرایط استان مساعد است ولی نیازمند مراقبت جدی و مستمر هستیم تا این روند به سمت نزولی و صفر شدن پیش برود.

حبیبی گفت: با توجه به روند کنترلی و نزولی که ویروس کرونا در استان داشته و منجر به کاهش ورودی و پذیرش بیماران شده است از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود که تعداد بیمارستان‌های درگیر را محدود کند و روی آن برنامه ریزی داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید حداکثر یک یا دو بیمارستان بحث مداوای بیماران کرونایی را داشته باشند تا شرایط عادی پذیرش بیماران را داشته باشیم و نگرانی مردم در این زمینه مرتفع شود.

این مسوول گفت: خودروهایی که در دوران قرنطینه توسط نیروی انتظامی به واسطه رعایت نکردن مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی متوقف شده بودند با توجه به تصویب ستاد ملی کرونا آزادسازی شوند.

معاون استاندار با اشاره به وضعیت بازار، اضافه کرد: در این مدت افزایش نظارت و کنترل بازار و ذخیره سازی اقلام اساسی به واسطه ماه مبارک رمضان حایز اهمیت است و حوزه اقتصادی ماموریت یافته بر بازار نظارت بیشتری داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه جاده سلامت باید کنترل شود، گفت: طبق گزارش‌ها باید نظارت بیشتری بر این جاده صورت گیرد و نیروی انتظامی وقت بیشتری در آنجا بگذارد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این جاده پایگاه بزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار