فرمانده انتظامی شهرستان فردیس استان البرز گفت: افرادی که با ایجاد درگاه جعلی بانکی در فضای مجازی و با شگرد فروش شارژ رایگان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند؛ دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۴۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 12 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ جنتی گفت: در پی دریافت یک پرونده برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس به پلیس فتا موضوع تحت بررسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: شاکی مدعی شده مبلغ 183 هزار تومان از حساب وی به صورت اینترنتی برداشت شده در حالی که کارت بانکی وی نزد خودش بوده و به فرد خاصی هم مشکوک نیست.
این مقام انتظامی گفت: تحقیقات آغاز و با استعلام از شماره حساب مال باخته محرز شد؛ متهم ، با عناوین مختلف درگاه جعلی بانکی ایجاد کرده اند و با انتشار نشانی اینترنتی درگاه‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی و درخواست مبلغ 2 هزار تومان برای عضویت در این درگاه‌ها، اطلاعات حساب قربانیان را سرقت کرده اند.
وی گفت: متهمان در ادامه اقدام به برداشت وجوه حساب‌های قربانیان خود کرده و مبالغ را بین حساب‌ها جابجا و در نهایت از یک حساب واحد اقدام به خرید ارز دیجیتال، خرید با دستگاه پوز و برداشت از خودپردازهای سطح شهر می‌کردند.
جنتی ادامه داد: متهم در یکی از شهرستان‌های شمال غرب کشور دستگیر شد و به پلیس فتای شهرستان فردیس تحویل شده و به جرم خود مبنی بر ساخت درگاه جعلی فروش شارژ رایگان، فروش vpn و ردیاب و تبلیغ گسترده این درگاهای جعلی در کانال‌های پر بازدید، با هماهنگی مدیر کانال ها و سپس اقدام به هک و سرقت اطاعات حساب بانکی قربانیان اعتراف کرده.
وی با بیان این که بر اساس اعترافات متهم تاکنون مبلغ 30 میلیون تومان از حساب 15 نفر از کاربران برداشت شده ، گفت: 10 نفر از مال باختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
سرهنگ جنتی گفت: هنگام خرید اینترنتی با عناوینی همچون شارژ رایگان یا ارزان قیمت، از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان کنید و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار