مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۴۲۵میلیارد ریال برای اجرای ۲ طرح‌ آبرسانی به بندر بوشهر اختصاص یافته‌است.
کد خبر: ۸۴۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 12 May 2020

۴۲۵ میلیارد ریال به ۲ طرح آبرسانی شهر بوشهر اختصاص یافت 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۴۲۵میلیارد ریال برای اجرای ۲ طرح‌ آبرسانی به بندر بوشهر اختصاص یافته‌است.

عبدالحمید حمزه پور روز سه‌شنبه در نشست بررسی طرح‌های آبرسانی شهر بوشهر با اشاره به اجرای طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر افزود: با روندی که در پیش است فاز نخست این پروژه که نقشی مهم در تامین آب شهر بوشهر دارد امسال وارد مدار تولید می‌شود.

وی بیان کرد: برای انتقال آب این پروژه خط انتقال آن به طول هفت کیلومتر با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده‌است.

حمزه پور اضافه کرد: همچنین اجرای طرح خط انتقال آب از میدان مطهری تا مرکز شهر به طول پنج کیلومتر در دستور کار است که با تکمیل آن مشکل افت فشار آب در محله‌های شمالی شهر بوشهر برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه که مراحل مناقصه آن انجام و پیمانکار انتخاب شده بزودی عملیات اجرایی آن با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود این در حالی است که ۵۰ درصد لوله و تجهیزات آن خریداری شده‌است.

حمزه پور گفت: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافته است که نقشی مهم در جبران کمبود آب این شهر دارد.

وی بیان کرد: با اشاره به نوسازی شبکه آبرسانی شهر بوشهر با همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب دیگر استان‌ها بیش از ۱۷ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی شهر بوشهر نوسازی و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرافزود: با نوسازی شبکه آبرسانی و افزایش ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن جیره بندی و نوبت بندی آب در محله‌های جنوبی این شهر شامل دواس، بهمنی، خواجه‌ها، مخ بلند و میر علمدار برای نخستین بار برداشته شد.

حمزه‌پور یادآور شد: همچنین با اصلاح و بازسازی خطوط انتقال، شبکه و انشعاب در مناطق کمتر برخوردار شامل تنگک‌ها، سرتل، امامزاده و محله‌های جبری و بهبهانی‌ وضعیت آبرسانی در این مناطق بهبود و افت فشار برطرف شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اجرای شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت است که روند اجرایی مطلوبی دارد.

حمزه‌پور افزود: با بهره‌برداری از این پروژه که مراحل پایانی آن در دست اجرا است وضعیت دفع فاضلاب در بافت تاریخی و محله‌های همجوار آن بهداشتی می‌شود و نقش تاثیرگذاری در افزایش سلامتی مردم دارد.

فرماندار بوشهر گفت: در یکسال گذشته فعالیت‌های مهم و چشمگیری در حل مشکلات آبرسانی بوشهر انجام شده و خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ستودنی است.

عباس جمشیدی افزود: با مشارکت شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان طرح نوسازی شبکه آبرسانی در محله‌های مختلف بوشهر اجرا شده که سرعت بخشی در تکمیل آن در آستانه فصل تابستان ضروری است.

وی اضافه کرد: نسبت به تخصیص اعتبار برای اصلاح شبکه آبرسانی در محله‌های شهر بوشهر توجه ویژه‌ای شده‌است.

فرماندار بوشهر گفت: طرح اجرای شبکه فاضلاب بافت تاریخی با همه مشکلات آن بخوبی و با موفقیت در دست اجرا است و بهره‌برداری از آن سبب رضایت‌مندی مردم محله‌های این بافت می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: در مجموع در اجرای طرح‌های آبرسانی و شبکه فاضلاب در بوشهر اقدام‌های مهمی انجام شده که تکمیل آنها تحول شگرفی ایجاد می‌کند.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در یکسال گذشته در راستای حل مشکلات آبرسانی شهر بوشهر در محله‌های مختلف طرح‌های مهمی اجرا شده که با تکمیل آنها عمده مشکل این بخش برطرف می‌شود.

ابوذر دهدار اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی، افزایش ظرفیت تولید آب از آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی، نوسازی شبکه آبرسانی در محلات جنوبی و رفع نوبت‌بندی توزیع آب و شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر را از اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب بوشهر دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها در مدت کوتاهی قابل تحسین و قدردانی است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار