در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی سرویس مدارس براساس تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده، موافقت شد.
کد خبر: ۸۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 13 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی سرویس مدارس براساس تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده، موافقت شد.

عبداله‌ تقی‌پور-عضو شورای اسلامی شهر تبریز روز سه شنبه در جلسه کمیسیون عمران،حمل ونقل و ترافیک، با اشاره به نامه اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر افزایش کرایه سرویس مدارس، گفت: اعضای کمیسیون با ۲۰ درصد افزایش نرخ سرویس مدارس طبق تعرفه عوارض محلی سال قبل و براساس مسافت طی شده موافقت کرده و مقرر شده، اداره کل آموزش و پروش لیستی از قیمت‌ها و مسافت‌ها تهیه و در اختیار مدارس قرار دهد.

وی با بیان این‌که از افزایش عمر آسفالت پخش شده در سال ۹۹ به ۱۰ سال خوشحال هستیم، گقت: امیدواریم این حرف در عمل نیز ثابت شود تا شاهد این تحول بزرگ باشیم و به وعده‌ها عمل کنیم.

 عضو شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه امیدواریم عمر آسفالت به میزانی که گفته می‌شود باشد، گفت: اگر اینگونه نباشد و مردم کیفیت را مطالبه کنند، مقصرین را به مردم معرفی خواهیم‌کرد.

تقی‌پور با بیان این‌که کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک با جدیت پیگیر پروژه‌های مصوب خود خواهد بود، گفت: امسال در حوزه عمران با کسی تعارف نداریم و به دنبال کیفیت هستیم و افرادی‌ که شبانه روزی زحمت می‌کشند را حمایت خواهیم کرد. 

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی آسفالت ریزی در سال جاری، گفت: لازم نیست تمام بودجه برای آسفالت ریزی به کار رود بلکه می‌توان بخشی از آن را برای ارتقا کیفیت آسفالت ریزی و استفاده از روش‌های نوین هزینه کرد تا عمر پروژه‌ ها افزایش یابد.


وی با اشاره به لزوم ارتقا کیفیت آسفالت در تبریز، گفت: افزایش کیفیت یک پروسه‌ است و باید تمامی جزئیات این پروژه را با اولویت بندی پیگیری و به ثمر رساند.

 تقی‌پور در این جلسه با اشاره به سوال روز یکشنبه خود از شهردار تبریز مبنی بر چرایی اجرای پروژه‌های مسیر گشایی خارج از طرح تفضیلی مصوب شورا، گفت: باید این موضوع را پیگیری کرده و علت و نتیجه را از شهرداری اخذ کنیم.

محرم محمدزاده -نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک با اشاره به لزوم توجه جدی در گزینش رانندگان سرویس مدارس، گفت: اگر سرویس مدارس به مزایده گذاشته شود در زمینه راننده با مشکل مواجه خواهیم شد چراکه نحوه گزینش رانندگان مشخص نخواهد بود.


وی با بیان این‌که برای اصلاح ساختار نباید انتقاد کرد بلکه باید راهکار ارائه داد، گفت: دیدن کاستی‌ها آسان است اما باید برای آن راهکار ارائه کرد امروز ریشه بسیاری از مشکلات مدیریت شهری نبود راهکار است .


محمدزاده با بیان این‌که امروز برخی مدیران نیز همانند مردم انتقاد می‌کنند، گفت: نباید انتقاد کرد و راهکار نداد کسی که انتقاد می‌کند راهکار حل مشکل را نیز باید ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران در انتقاد از عدم پیش‌بینی قیمت پارک حاشیه‌ای در تعرفه عوارض محلی سال ۹۹، گفت: برخی از اعضای شورای شهر با تهدید مانع از آوردن پارک حاشیه‌ای در تعرفه‌ عوارض محلی شده‌اند که رئیس سازمان حمل ونقل و ترافیک نیز در برابر فشار ها کوتاه آمده و پارک حاشیه‌ای را در تعرفه عوارض محلی نیاورده است.

وی ادامه داد: تعرفه پارک حاشیه‌ای از سال ۹۶ ثابت مانده که موجب به وجود آمدن مشکلات متعدد برای مدیریت و ۲۰۰ کارگر پیمانکار پارک حاشیه‌ای شده است.

علی آجودان زاده - عضو کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک نیز در این‌ جلسه با اشاره به شروع پروژه‌های مسیر گشایی خارج از طرح جامع تفضیلی و تایید کمیسیون عمران ،حمل ونقل و ترافیک، گفت: کمیته‌ای برای پیگیری چرایی اجرای این پروژه‌ها تشکیل شود تا جزئیات اینکار مشخص شود.

اسحقی- معاون عمرانی شهردار تبریز نیز در این‌جلسه، گفت:امسال با وجود ویروس کرونا تا امروز ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده که با کیفیت بالای زیرسازی و آسفالت انجام شده است و دوبار آسفالت ریزی کرده‌ایم.


وی با بیان این‌که امروز در سایه پیگیری‌های شورای شهر کیفیت را به کمیت ترجیح داده‌ایم، گفت: با بازسازی مناسب و مواد استاندارد اقدام به آسفالت ریزی می‌کنیم.

اسحقی با بیان این‌که معدنی در صوفیان خریداری شده که مواد اولیه ۵۰ سال آسفالت تبریز در این معدن وجود دارد، گفت:  سنگ شکنی نیز درحال خرید هستیم که در این معدن مستقر خواهد شد و تا سه ماه آینده شروع به تولید خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، معاون عمرانی شهردار تبریز با اشاره به ایجاد کمیته پشتیبانی پروژه‌های عمرانی سال ۹۹، گفت: امسال سعی خواهیم کرد در بعد مالی پشتیبانی خوبی از پروژه‌ها داشته باشیم؛ چراکه در صورت عدم تامین به موقع و کافی بودجه پروژه ها با مشکل مواجه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار