رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه و کسب موفقیت‌های کشوری در بخش تحقیقات و فناوری، اعلام آمادگی کرد تا نخستین آزمایشگاه جنوب کشور در زمینه تولید واکسن کرونا در این مجموعه راه اندازی شود.
کد خبر: ۸۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 13 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش پژوهشگران دانشگاه برای خدمت رسانی در بحران کرونا، درباره میزان دو برابری تست های انجام شده نسبت به جمعیت در استان فارس خبر داد و افزود: با تلاش های انجام شده، کمترین مرگ و میر کرونا را در بین استان های کشور داشته ایم.

وی با تاکید بر همدلی و توجه ویژه مسوولان ارشد استان به مجموعه سلامت فارس به ویژه در بحران کرونا، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی خود در پژوهش های مربوط به کرونا اثربخش باشد.

دکتر لطفی درباره فعالیت های شبانه روزی ۹ آزمایشگاه تشخیصی کرونا در فارس توضیح داد و گفت: از ۱۰ هزار تست روزانه انجام شده در کشور، ۲ هزار تست در شیراز انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام انجام دو هزار و ۴۶۰ مورد تست کرونا طی روز گذشته در فارس، عملکرد نقاهتگاه ها را بررسی و از فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان ‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و نیروهای مسلح برای در اختیار گذاشتن نقاهتگاهی ویژه بهبودیافتگان کرونا قدردانی کرد.

پایش موارد مثبت مبتلایان در لارستان، بررسی عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در استان و بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافتگان نیز دیگر محور این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه انجام شد.

رییس دانشگاه با تقدیر از توجه ویژه مسوولان کشوری و استانی به پژوهشگران جوان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استان، ابراز امیداوری کرد که تمامی پژوهش ها با هدف خدمت رسانی به مردم به نتیجه برسد.

وی یاد اور شد : تفاهم نامه چهارجانبه ای برای توسعه پژوهشهای علمی بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، استانداری فارس، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف تحقیق و توسعه علم و فناوری در زمینه کرونا به امضا رسیده است.

شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند. اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و چهار بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند ، مجموع بیماران کرونا در کشور به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار