معاون عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه قزوین در نرخ اجاره مسکن و قیمت زمین از استان‌های دوم تا چهارم کشوراست، اظهار داشت: وجود باغ‌های سنتی در اطراف شهر قزوین سبب شده تا امکان توسعه شهری جهت تأمین نیاز زمین و ملک وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۵۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 14 May 2020

 توسعه شمال اتوبان شهر قزوین، راهکاری جهت کنترل قیمت مسکن

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، علی فرخ زاد تعدیل سیاست‌های استانی را راهکاری برای کنترل قیمت مسکن در قزوین برشمرد و افزود: باید اراضی شمال اتوبان قزوین-تهران توسعه یابد که در حال حاضر یک زمین 250 هکتاری در ناحیه مهرگان برای این امر اختصاص یافته است.


وی تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار هکتار زمین جهت ساخت در شمال اتوبان قزوین-تهران پیش بینی شده بود که این طرح تفصیلی در سال 94 به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی توسعه نیافته به 300 هکتار کاهش پیدا کرده و همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

فرخزاد با بیان اینکه بر خلاف سایر کشورهای دنیا، مسکن و زمین در ایران تحت عنوان اندوخته برای مردم بیان می‌شود خاطرنشان کرد: نقص برخی قوانین مالیاتی حاکم بر مسکن همچون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه منجر به آن شده تا مردم نقدینگی خود را به جای تولید به سمت اقدامات بورس بازی ببرند و از کالای مصرفی مسکن، استفاده سرمایه‌ای کنند.

وی افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی کار را از عوامل گرانی مسکن دانست و عنوان کرد: از نظر شهرسازی، کمبود زمین با اضافه کردن تراکم به مناطق شمال شهر قزوین که زیرساخت‌های آن اجازه می‌دهد، قابل جبران بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با تأکید بر اینکه در صورت عدم صدور مجوز افزایش تراکم در مناطق شمال شهر قزوین، رشد بیشتر قیمت مسکن را در برداشت افزود: زیرا با این اقدام، نرخ زمین بین واحد‌های بیشتری سرشکن شده و قیمت هر واحد تا حدودی کاهش می‌یابد.

فرخزاد با اشاره به کمبود زمین و تراکم‌های پایین در سطح شهر قزوین تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت شهر قزوین در مقایسه با سال‌های گذشته حدود 40 هزار نفر افزایش پیدا کرده این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در شهرهای اقماری اطراف قزوین مانند اقبالیه، محمود آباد، شریفیه، بیدستان، الوند و محمدیه بیش از 50 درصد رشد داشته است و این نشان دهنده آن است که به علت گران بودن مسکن در قزوین، سر ریز جمعیت به شهرهایی به فاصله متوسط 5 کیلومتر از قزوین سوق داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک شهرک مهرگان، به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان شناخته خواهد شد، ادامه داد: این سر ریز جمعیت از مرکز استان به سوی شهرهای اطراف زنگ خطری است که حکایت از افزایش بیش از حد قیمت مسکن در شهر قزوین دارد.

برچسب ها: اتوبان ، استاندار ، فرخزاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار