معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به بیان توصیه‌هایی برای بهره‌مندی بیشتر از فضائل لیالی قدر پرداخت.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 14 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهرحجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو اظهار داشت: فضیلت هیچ یک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست و البته انجام اعمال در ماه رمضان از ماه‌های دیگر ارزشمندتر است.

وی افزود: در شب‌های قدر باید علاوه بر انجام غسل که بهتر است مقارن با غروب آفتاب باشد، دو رکعت نماز توصیه شده که در هر رکعت پس از حمد هفت مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود و پس از نماز نیز ۷۰ مرتبه ذکر استغفار همچنین اعمالی نظیر بر سر گیری قرآن نیز توصیه شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: نباید خود را تنها مقید به خواندن ادعیه سفارش شده نظیر جوشن کبیر و ادای ۱۰۰ رکعت نماز و ... کنیم، زیرا هر چند که این عمل بسیار با فضیلت است، اما اگر انسان خواب آلود و بدون توجه تنها برای انجام این اعمال اقدام کند نه تنها سودی عاید او نخواهد شد که دچار خسران نیز می‌شود.

حجت الاسلام توسلی گفت: بنابراین باید در شب‌های قدر به دنبال توبه باشیم و رذائل اخلاقی خود را اصلاح کنیم، زیرا خداوند و اهل بیت (ع) بر توبه و خودسازی تاکید ویژه‌ای دارند.

وی عنوان کرد: در این شب نباید مظلمه گناه و حق الناس بر گردن ما باشد، زیرا در این صورت نمی‌توانیم به خداوند نزدیک شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: در شب‌های قدر پیش از راز و نیاز با خداوند باید توبه کنیم و اگر حق الناسی بر گردن ما است آن را با حلالیت طلبی پرداخت کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار