کوهسار، شهری با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰۰ نفر از توابع شهرستان ساوجبلاغ البرز است که ناوگان حمل و نقل عمومی آن فاقد اتوبوس است.
کد خبر: ۸۵۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 17 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ کوهسار، شهری با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰۰ نفر در استان البرز است؛ این شهر در تیر ماه سال ۱۳۸۴ با ادغام دو روستای اصلی به‌نام های چندار و قلعه سلیمان خانی و تعداد ۷ روستای فرعی به‌نام های خوروین، شنده، ازنق، هرجاب، کردان، بانوصحرا و باغبان‌کلا از توابع شهرتان ساوجبلاغ تشکیل شد.

هرچند پیشوند شهر، کنار کوهسار قرار گرفته اما هنوز قسمت‌هایی از آن از مؤلفه‌های شهری دور است از جمله نبود اتوبوس‌رانی در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر که با توجه به تمکن اندک شهروندان، به یکی از اصلی ترین دغدغه های آنان تبدیل شده و هزینه رفت و آمد کوهساری‌ها به مرکز البرز و دیگر نقاط استان را چند برابر کرده است.

اخلاقی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ساوجبلاغ با اشاره به درخواست شهروندان کوهسار مبنی بر اضافه شدن اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر، گفت: طبق قانون برای راه‌اندازی اتوبوس‌رانی در یک شهر باید جمعیت آن به حد خاصی برسد اما چند شهر کم جمعیت می‌توانند به صورت مشارکتی این موضوع را حل و اتوبوس‌رانی مشترک راه‌اندازی کنند.

او با بیان این که ناوگان حمل و نقل عمومی نظرآباد و هشتگرد نیز اخیرا به اتوبوس مجهز شده است، افزود: شهرداری کوهسار لایحه راه‌اندازی اتوبوس‌رانی خود را به شورا ببرد و آن را به تصویب برساند، بنده نیز قول می‌دهم موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری کنم تا شاهد لبخند رضایت شهروندان کوهسار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار