نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینكه اسلام دین وحدت و انسجام است، گفت: خودسازی،جامعه پردازی و تمدن سازی در زیر سایه ولایت و اسلام شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 17 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی در مراسم سومین شب قدر در هیات انصارالامام (ره)‌ رزمندگان کرج بیان کرد: در نخستین شب از ایام قدر به قرآن، اهمیت وجایگاه آن و در دومین شب از ایام قدر نیز به حضرت علی (ع) و در سومین شب از ایام قدر به حضرت حجت (عج) اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه امشب، شب امام زمان (عج) است، اظهار داشت: در مفاتیح الجنان تاکید زیادی بر خواندن دعای سلامتی حضرت در این شب شده و برخی از دعاها سندهای قوی و محکم از معصوم دارد که دعای «اللهم کن لولیک» از جمله آن ها است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: خداوند به بنده هایش وعده هایی می دهد که یکی از این وعده ها، وعده ظهور است.

وی افزود: خداوند به وعده اش عمل می کند ولی ما هم برای تحقق ظهور وظایفی داریم زیرا ظهور آینده درخشانی برای زندگی بشر است و با ظهور انسان به تمام آرزوهایش می رسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه ظلم، ستم، گناه و... از جمله عواملی بود که منجر به غیبت امام زمان (عج) شد، اضافه کرد: اراده انسان ها در ظهور موثر است به طوریکه از یک تا صد سال می توانیم ظهور را نزدیک کنیم.

وی گفت: وعده خدا برای ظهور به مومنی است که عمل صالح انجام دهد و  امام زمان‌ (عج ) آمدنی نیست بلکه‌ آوردنی است و باید طهور را نزدیک کنیم.

حجت الاسلام تویسرکانی نخستین وظیفه انسان ها و مومنان را برای ظهور خودشناسی و خودسازی دانست و افزود: اولین گام برای خودسازی بستن پرونده دروغ است زیرا دروغ ریشه تمام بدبختی های انسان ها است.

وی مسلط شدن بر هوی و هوس را از دیگر نمونه های خودسازی عنوان کرد و بیان داشت: دومین وظیفه تلاش برای اصلاح جامعه و جامعه پردازی است زیرا کسی که عاشق امام زمان (عج) است نمی تواند نسبت به‌ حوادث اجتماعی و سیاسی بی تفاوت باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به فعالیت های هیات های رزمندگان در ایام شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: هزاران مثل هیات رزمندگان در این ایام به داد میلیون ها فقیر رسیدند.

وی با بیان اینکه در کشور هفت میلیون خانواده زیر خط فقر داریم که مایه ننگ است، افزود: این خانوارها حداقل حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر هستند که عوامل مختلف شخصی و اجتماعی دلیل بروز این فقر شده است.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه همه در این فقر نقش داریم‌ و این ننگ را باید پاک کنیم، گفت: کار اساسی برای اصلاح جامعه از انتخابات ما،شیوه‌های مجلس وتحقق اقتصاد مقاومتی عبور می کند.

وی از جمله اقدامات برای جامعه پردازی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود:‌ ویروس گناه بدتر از ویروس کرونا است.

حجت الاسلام تویسرکانی تلاش برای تمدن سازی نوین اسلامی را سومین وظیفه انسان ها برای تعجیل در ظهور دانست و اضافه کرد: تمدن سازی از علم شروع می شود وتک تک ما و شما وظیفه داریم عالم و متخصص شویم و فرد بی سواد نمی تواند کار موثری برای ظهور انجام دهد.

وی گفت: ۴۰ سال است که ما آسیب می بینیم و علت آن این است که کار به دست نیروهای متخصص اسلامی نیست.

حجت الاسلام تویسرکانی  بیان داشت: محوریت ولایت فقیه در دوران غیبت ایده ای است که دنیا را به وحشت انداخته است که‌ خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی سه وظیفه مهم است که باید  زیر سایه ولایت فقیه انجام داد و نقشه راه را از اوبگیریم‌ و اندیشه و فکر و رای او را محور قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان تاکید کرد: این وظایف را زیر سایه ولایت و اندیشه او پیاده کنیم و کار راحتی نیست ولی اینکار سخت، شدنی و تحقق یافتنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار