سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ورزشهای انفرادی منعی برای فعالیت ندارند اما باشگاه های بدنسازی همچنان تعطیل خواهند بود و بازگشایی این باشگاه ها در جلسه بعدی ستاد بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴ 19 May 2020

حجت الله غلامی اظهار کرد: ۷ شهرستان سفید از نظر شیوع ویروس کرونا داشتیم که این تعداد به ۴ شهرستان کاهش یافته است و هم اکنون اردستان، بویین میاندشت، خورو بیابانک و گلپایگان شهرستان های سفید استان هستند که این امر نشان می دهد باید بیشتر هوشیار باشیم.

وی افزود: استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد و هم اکنون حجم سفرها از این استان به اصفهان آغاز شده است که به همین دلیل ایستگاه های غربالگری و پایش سلامت را در مبادی ورودی جنوبی اصفهان مستقر کرده ایم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: رستوران ها از این پس می توانند با ظرفیت ۵۰ درصد و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند. اما فست فودها باید بیشتر بیرون بر باشند و اگر فضای داخل خود را طبق دستورالعمل ها مهیا کنند می توانند در داخل هم سرو غذا داشته باشند.

غلامی گفت:رستوران ها از این پس می توانند با ظرفیت ۵۰ درصد و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی افزود: تیم های لیگ برتر فوتبال از اول خرداد می توانند تمرینات خود را آغاز کنند و مسابقات لیگ هم بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص آرامستان ها گفت: آرامستان باغ رضوان اصفهان و آرامستان های کاشان و آران و بیدگل همچنان بسته خواهند بود اما آرامستان های سایر شهرهای استان باز خواهند بود.

وی تصریح کرد: مناطق گلابگیری قمصر به دلیل ازدحام احتمالی در مراسم گلابگیری فعالیتی نخواهند داشت.

غلامی با بیان اینکه هیچ راهپیمایی در روز قدس نخواهیم داشت، گفت: در این روز سخنان مقام معظم رهبری از رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین نماز عید فطر در مساجد محلات اقامه می شود و مصلی ها بسته خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص بازگشایی مجدد مترو گفت: در این خصوص گزارش کاملی را تهیه کردیم. با توجه به اینکه هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی چند برابر حد نیاز فعال هستند و افراد هم بیشتر از خودروی شخصی استفاده می کنند و تا زمانی که تعداد مسافران به حد نصاب نرسد مترو همچنان بسته خواهد بود. 

غلامی اظهار کرد: هم اکنون در نمونه گیری و ازمایش تست کرونا افزایش خوبی داشته ایم و این به معنای افزایش تعداد مبتلایان نیست. اما وضعیت شهر اصفهان ویژه است و می توان گفت شرایط کاشان بهتر از اصفهان است.ِ این امر نشان می دهد باید نظارت و بازرسی ویژه روی شهرستان اصفهان داشته باشیم.

وی گفت: در خصوص پرداخت شهریه های مدارس شورای اموزش و پرورش تصمیم گیری می کند، اما درباره هزینه سرویس مدارس سازمان تاکسیرانی و والدین دانش آموزان مقرر شده به صورت توافقی عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار