اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در 30 اردیبهشت
اخبار حوزه انتظامی مازندران در 30 اردیبهشت توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبر نگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 19 May 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران روز شنبه مورخ 30 اردیبهشت ماه سال 1399 به این شرح است :

 بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/2/29 تقدیم حضور می گردد :

رهاسازی اراضی ملی میلیاردی در تنکابن 

فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 2 هزار متر از اراضی ملی به ارزش 5 میلیارد ریال در تنکابن خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر ، گفت: در پی تصرف مقادیر قابل توجهی از اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران انتظامی کلانتری 14 شیرود و اداره منابع طبیعی، زمین های تصرف شده از ید متهم رها سازی شد.

سردارمیرزایی ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این متهم که اقدام به کاشت نهال در آن کرده بود را بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت : متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

این مقام انتظامی، با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .

 انهدام باند سارقان باغات و مزارع کشاورزی در تنکابن 

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از انهدام یک باند سرقت باغات و مزارع کشاورزی با 12 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح اینخبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت در این شهرستان شدند .

سرهنگ شاه نظری، تصریح کرد: در اقدامی عملیاتی متهمان در حین حمل و جابجایی اموال سرقتی با2 خودروی وانت دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع کشاورزی اعتراف کردند.

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محدوده زندگی خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

سامانه هشدار الکترونیک اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع جرائم 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندران بهره گیری از تجهیزات امنیتی و حفاظتی هوشمند را اقدامی موثر در پیشگیری از جرائم ضروری دانست . 

سرهنگ "ولی الله گنجیان مقدم " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با توجه به گسترش روز افزون جمعیت، برخورداری از فناوری ها و تکنولوژی های نوین برای پیشگیری از جرائم و تامین امنیت امری الزامی است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران،افزود: در همین راستا، سامانه مرکز هشدار الکترونیک (مها) با هدف افزایش سرعت عمل و تسریع در اجرای مأموریت ها در سطح استان راه اندازی شد.

سرهنگ گنجیان، خاطرنشان کرد: این سامانه به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کمترین زمان، مالک و مبادی انتظامی را از وقوع سرقت مطلع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 85 امکنه در سطح استان مجهز به سامانه مها شدند خاطر نشان کرد: جامعه هدف سامانه مها بسیار متنوع است که در این بین طلا فروشی ها ، ادارات دولتی و خصوصی، صنوف و اماکن متبرکه در اولویت اجرای این سامانه در آن ها قرار گرفتند.

رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از ابزار و سامانه های الکترونیکی می تواند باعث کاهش تماس پلیس با مردم شده و ضمن صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی، با القاء احساس امنیت در جامعه موجب افزایش سرمایه اجتماعی و برقراری امنیت پایدار در جامعه خواهد شد و شهروندان می توانند با بهره گیری از این سامانه در پیشگیری از جرائم از جمله پیشگیری از سرقت در محل های مورد نظر اقدام کنند.

 دستگیر رمال و دعانویس کلاهبردار در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری رمال و دعانویس کلاهبردار در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حمیدرضا فرهودی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از مردم توسط فردی رمال در سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: متهم در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ فرهودی، خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به اغفال و کلاهبرداری از مردم با وعده هایی مانند بخت گشایی، بازکردن درهای خوشبختی، رفع مشکلات و ...اقرار کرد.

وی با بیان این که عده ای سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی برخی افراد به دنبال اعمال فعالیت های مجرمانه‌ دیگری نیز بوده و در بسياري از موارد موجب اثرات جبران ناپذيري بر جامعه و خانواده ها می شوند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در اين زمينه را از طريق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 دستگيري 4 سارق حرفه اي در كلاردشت 

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری 4 سارق منزل و اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت در این شهرستان 

سرهنگ " قاسم عزيزي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و تامين امنيت شهرستان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری و مقابله با سرقت در این شهرستان به اجرا درآمد .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: در اجرای این طرح که طی دو روز گذشته انجام شده ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 4 سارق منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی، خاطرنشان کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال منزل و 3 دستگاه موتور سيكلت سرقتي از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت در پايان با قدرداني از تعامل خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.

 

کشف 69 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 69فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: در اجرای این طرح که در یک ماه گذشته انجام شد ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 50 سارق و مالخر اموال اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ اسماعیل حسن زاده، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 69فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل، اموال و قطعات خودرو و ...در این شهرستان اعتراف کردند .

وی پلمپ 10واحدصنفی متخلف، توقیف 92 وسیله نقلیه متخلف را ازدیگراقدامات این فرماندهی دراجرای این طرح برشمرد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن قدرداني ازمشارکت مردم و دستگاه های دولتی در تامین اممنیت جامعه ازشهروندان خواست: هشدارهاو آموزش پلیسی راجدی گرفته و درصورت برخورد باهرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس110درمیان بگذارند و پلیس را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری کنند.

 

پلمب واحدهای صنفی و اقامتی متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد از پلمب 12 واحد صنفی و اقامتی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی طرح نظارت بر واحدهای صنفی و اقامتی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح 9 واحد صنفی را به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، قوانین صنفی و انتظامی پلمب کردند.

سرهنگ حسین زاده از پلمب 3 واحد اقامتی به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: متصدیان این واحدها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه با توصیه شهروندان و متصدیان واحدهای صنفی به رعایت دستورالعمل های صنفی و موارد قانونی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی و ... مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

صحت عمل ماموران وظیفه شناس پلیس بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از صحت عمل و رد رشوه 100میلیون ريالي ماموران وظیفه شناس پاسگاه انتظامی "امیر آباد " خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پي اجراي طرح پاک سازي مناطق آلوده به مواد مخدر، مأموران پاسگاه انتظامی امیر آباد بهشهر موفق به شناسایی و دستگیری یک سوداگر مرگ در حوزه استحفاظی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهم برای فرار از قانون و چشم پوشی ماموران از اعمال مجرمانه وی مبلغ 100 ميليون ريال وجه نقد به ماموران پيشنهاد داد که عوامل انتظامی ضمن تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده این سوداگر مرگ را به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ عنایتی در پایان با اشاره به این که امروز پلیس در مسیر تراز انقلاب اسلامی و مبتنی بر قانونمدی است ، خاطر نشان کرد: پلیس همواره در اجرای قانون از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و در اجرای قانون مقتدرانه با مجرمان و تبهکاران برخورد خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار