سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: تسهیلات اشتغالزایی از ۲۰ میلیون تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار سرمایه گذاران بخش گردشگری و صنایع دستی در این استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 20 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فریدون محمدی در نشست مشترک با فرماندار فردیس با اشاره به ضرورت احداث موزه باستان شناسی در استان گفت: هر شهرداری که زمین بیشتری برای احداث موزه تاریخی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دهد این موزه در آن شهر یا منطقه ساخته می شود.

محمدی افزود: شهردار مشکین دشت شهرستان فردیس برای ساخت این مجموعه اعلام آمادگی کرده که اگر زمین مناسب واگذار شود موزه باستان شناسی استان البرز در شهر مشکین دشت عملیاتی خواهد شد.

وی گفت : اکنون تنها بازارچه صنایع دستی استان البرز به همت شورای اسلامی شهر و شهردار مشکین دشت در این منطقه فعال شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان کرد: در مشکین دشت فردیس پنج اثر باستانی به ثبت ملی رسیده که شامل موزه شاملو، تپه فرخ آباد، زال تپه، بنای برج آبی رزکان و گورستان تاریخی رزکان فردیس است.

وی افزود: فرماندار فردیس و سایر مسئولان این شهرستان اعلام آمادگی کردند که طرح های گردشگری سلامت در این شهرستان اجرایی شود که نقش موثری در اشتغالزایی و جذب درآمد برای منطقه دارد.

محمدی افزود: در طرح های گردشگری عمومی بنابر این شد با اختصاص زمین طرح های مختلفی در زمینه مراکز خدمات گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردیس اجرا شود که با توجه به استقبال شهرداری مشکین دشت در آینده مجموعه ای برای صنایع دستی و  به عنوان پارک گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی در این منطقه ساخته می شود.

برچسب ها: فریدون محمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار