مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: بارندگی‌های اخیر و وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع، موجب ظهور زودهنگام برخی آفات گردیده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 20 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسماعیل صارمی گفت: پیرو بازدیدهای متعدد و پایش مداوم مزارع شهرستان کرج، کانون‌های آلوده و مراکز انتشار ملخ‌های بومی بی بال در روستاهای نوجان و دروان شناسایی گردید و تراکم‌گیری این آفت صورت گرفت.

 صارمی افزود: در همین خصوص حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی بر اقدام مشترک ادارات جهت کنترل ملخ بومی و ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، روز گذشته ۳۰ اردیبهشت اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج صورت پذیرفت.

 صارمی در ادامه خاطرنشان کرد: در تراکم گیری آفت مذکور، مشاهده گردید که پوره ملخ سن ۳ و ۴ با تراکم ۷ الی ۱۲ عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات است که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح شش هکتار در حاشیه باغات و روستاها و همچنین با حفر کانال آب و روغن و استفاده از تله‌های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صورت پذیرفت.

وی گفت: در این اقدام ۲۴ لیتر سم فنیتروتیون به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستاهای دروان و نوجان گردید و مشترکاً  توسط دهیاری و منابع طبیعی سمپاشی علیه این آفت انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار