رئیس پلیس راهور البرز گفت: در تصادفات خسارتی، شرکت‌های بیمه گر مکلف شده اند در مواردی که وسایل نقلیه مسبب حادثه و زیان دیده، در زمان وقوع تصادف دارای بیمه نامه شخص ثالث وگواهینامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه، اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت وارده را تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال بدون نیاز به ترسیم کروکی پرداخت کند.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 23 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ شرق گفت: این قانون ظرفیت خوبی را فراهم کرده که وقت کارشناسان پلیس صرف ترسیم چنین کروکی‌هایی نشده و از وجود آن‌ها در امر پیشگیری از وقوع تخلفات، تصادفات و روان سازی ترافیک استفاده شود.

رئیس پلیس راهور البرز با اشاره به اجباری بودن بیمه شخص ثالث برای کلیه رانندگان وسایل نقلیه گفت: برابر ماده ۹ قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغه سال ۱۳۹۰ اشعار می‌دارد رانندگان موظفند هنگام رانندگی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودرو‌هایی که بیش از ۴ سال از تولید آن‌ها می‌گذرد برگه معاینه فنی معتبر را به همراه داشته باشند و در صورت مطالبه ماموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه دهند.
او افزود: شهروندان عزیز می‌توانند جهت جبران خسارت در این گونه تصادفات، بدون نیاز به حضور پلیس به شرکت بیمه گر وسیله مقصر حادثه مراجعه کنند.

سرهنگ شرق گفت: همچنین در تصادفاتی که میزان خسارت بیش از ۱۱۰ میلیون ریال است و یا این که طرفین تصادف در خصوص مسبب حادثه اختلاف نظر دارند ضمن توقف در حاشیه جاده و استفاده از علائم هشدار دهنده، می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا همکاران بنده در کمترین زمان ممکن به محل اعزام و ضمن بازدید از صحنه تصادف، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورند.

رئیس پلیس راهور البرز افزود: در تصادفات فوتی و جرحی رانندگان باید بلافاصله با استفاده از علائم هشدار دهنده رانندگان عبوری را آگاه کرده و تا حضور کارشناسان راهور صحنه تصادف را حفظ کنند.

او گفت: رانندگان توجه داشته باشند در تصادفات جرحی اگر کمک به مصدوم حادثه ضرورت دارد، بلافاصله با علامت‌گذاری محل قرار گرفتن چرخ‌های خودرو، مصدوم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل و خود را به پلیس معرفی کنند.

سرهنگ شرق از رانندگان خواست تادر هنگام وقوع تصادف ضمن حفظ خونسردی با ماموران همکاری لازم را به عمل آورند.

برچسب ها: غلامعلی شرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار