رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 27 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار کرد: با شروع فصل گرما برخی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نورخورشید به داخل خودروها اقدام به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه ها می کنند که این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوامی شود باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه درقوانین و مقررات راهور به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، افزود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برابر جدول جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبان در کلان شهرها و مراکز استان ها و جاده ها ۵۰۰ هزار ریال و درسایر شهرها ۳۰۰ ریال جریمه می شوند.

کهزادی ادامه داد: در مراکز تعویض پلاک خودرو، نیز چنانچه میزان غلظت شیشه های دودی خودروهای نوشماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودرو ها برچسب های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند به نحوی که از فاصله ی سه متری به تشخیص افسر کارشناس، راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از اقدام به انجام روند تعویض پلاک خودداری می شود.

رئیس پلیس راهوراستان گفت: تذکرات لازم به نصابان داده شده است که درصورت نصب برچسپ های غیرمجاز و عدم توجه به ضوابط برابرمقررات با آنها رفتار خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار