کد خبر: ۸۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 27 May 2020

آیت الله محسن حیدری در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت پیش آمده در بحران آب بخش غیزانیه اهواز اظهار کرد: مطالبه قانونی، حق مردم است و ما از درخواست تأمین آب شرب که مطالبه‌ای حداقلی است، دفاع می‌کنیم و مسئولان با کار و تلاش بیشتر زمینه را برای خدای ناکرده عصیان، تمرد و اقدامات غیرقانونی و غیرقابل دفاع مهیا نکنند.

وی افزود: مشکل آب منطقه غیزانیه با حدود ۸۰ روستا مزمن و قدیمی است و در طول سه دهه اخیر به‌طور مرتب ما این مشکل را از مسئولان ملی و محلی پیگیری کردیم اما به سرانجام نرسیده‌است، به طوری که هر دولتی که سر کار می‌آید وعده دو ماهه برای حل آن می‌دهد اما هیچگاه محقق نشده‌است.

مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز با تأکید بر ضرورت ورود وزارت نفت برای حل مشکل این منطقه نفتخیز اظهارکرد: حل مشکل غیزانیه به بودجه کلانی نیاز ندارد و انتظار مردم از وزارت نفت با توجه به فراوانی چاه‌های نفت کمک شایسته و عمل به خدمات اجتماعی آن است زیرا برای مردم قابل تحمل نیست که وزارت نفت کمک شایانی نکند.

وی در ادامه تأکید کرد: مسئولان این بار به وعده سه تا دو هفته‌ای برای تأمین آب شرب این منطقه داده‌اند و انتظار داریم حتماً به آن عمل کنند زیرا به تاخیرانداختن پروژه‌ها موجب اقدامات غیرقابل دفاع مردم می‌شود.

آیت الله حیدری همچنین یادآور شد که برخی از مسئولان در آبفا و بخشداری زحمت می‌کشند اما سهل انگاری برخی از مدیران رده بالا و عدم جدیت برخی از آنها، رقم زننده کارهای غیرحساب شده در میان برخی از مردم شده‌است.

وی با اشاره به نجابت مردم خوزستان و تحمل مشکلات از سوی آنها گفت: همه دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، شرکت نفت و صنایع فولاد موظفند تا زمان حل کامل مشکل آب این منطقه، برای احشام و مزارع روستاییان آبرسانی کنند، با تساهل در این امر، دارایی‌های مردم در معرض هلاکت قرار می‌گیرد و در نتیجه مهاجرت معکوس از نتایج قطعی آن است.

این استاد حوزه علمیه و مفسر نهج البلاغه در پایان اضافه کرد: همزمان با شروع فاز اول طرح آبرسانی که تا صفیره است، فاز دوم نیز شروع شود تا آبی که از رودخانه کارون در شیبان منتقل شود، به همه روستاها برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار