میانگین مصرف آب در استان اصفهان، دو ماهه امسال حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 28 May 2020

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به مصرف بیشتر آب آشامیدنی با شیوع ویروس کرونا گفت: در اسفند پارسال مصرف آب حدود 13 درصد، فروردین حدود 18 درصد و اردیبهشت حدود 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و از مردم انتظار می رود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.

هاشم امینی افزود: در حال حاضر سرانه خانگی مصرف آب در اصفهان حدود 150 لیتر در شبانه روز است که اگر مردم در شبانه روز 10 لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند، تابستان را با کمترین چالش در تأمین و توزیع آب آشامیدنی سپری می کنیم.

وی افزود: همه ساله در فصل گرما، مصرف آب آشامیدنی حدود 30 درصد بیشتر می شود و این در حالیست که در فروردین و اردیبهشت با شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصرف آب به مراتب بیش از گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان تأکید کرد: در فصل تابستان در صورتی که رودخانه زاینده رود جاری باشد حدود پنج درصد به منابع آبی از طریق چاه های فلمن افزوده می شود که این رقم به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد و اصلاح رفتار مشترکان در شهرها و روستاها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار