معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز طراحی بسته اقتصادی البرز در سال جهش تولید را گامی مهم در راستای ایجاد تحول در این زمینه عنوان کرد و گفت: امید می رود با عملیاتی شدن این بسته شاهد تحولات چشمگیری در حوزه اقتصادی در سطح استان باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 31 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ جهانگیر شاهمرادی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و نامگذاری سال و همچنین پیگیری های ویژه استاندار محترم، چند اتفاق مهم در حوزه اقتصادی استان در حال رقم خوردن است که در آینده ای نه چندان دور می توان آثار و نتایج آن را مشاهده کرد.

وی افزود: امضای تفاهم نامه سه جانبه استانداری، شهرداری کرج و معاونت علمی ریاست جمهوری برای ایجاد “کارخانه نوآوری” یکی از اضلاع این مثلث تحول است که با توجه به برنامه ریزی ها و جلسات هماهنگی برگزار شده امیدواریم تا پایان شهریور ماه جاری شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

 شاهمرادی در ادامه سخنان خود به فعال شدن “صندوق پژوهش و فناوری” اشاره کرد و گفت: فعال کردن صندوق پژوهش و فناوری دومین گام از طراحی بسته اقتصادی البرز است که به منظور حمایت از شرکت های با ریسک بالا و شرکت های دانش بنیان است که محصولات آنان وارد بازار نشده است.

 این مسئول خاطر نشان کرد: این صندوق با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با رقمی معادل 100 میلیارد ریال فعال خواهد شد که با حمایت بخش دولتی می تواند مکمل بسیار خوبی در حوزه اقتصادی به شمار رود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز پروژه “اشتغال مهارت محور” را گام بعدی در راستای اجرایی شدن بسته اقتصادی البرز عنوان کرد و یادآور شد: در این پروژه که با عقد تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور همراه شده است می توان در کنار فراهم کردن بسترهای لازم به منظور رشد و توسعه اقتصادی نسبت به مهارت آموزی نیروی انسانی مورد نیاز شرکت های تولیدی و صنعتی اقدام کرده و نسبت به تغییر رویه اشتغال آینده کشور اقدام کرد.

 به گفته وی بسیاری از جامعه شناسان معتقدند در جریان درگیری دنیا با بیماری کرونا، “رنسانسی” در حال وقوع است که در پی آن شغل ها، رفتارها، ارتباطات و … را با تغییر و تحول مواجه کرده است. در این راستا لازم است تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به سمت و سویی باشد که بتواند همراه با تغییر و تحولات پیش روی جهان هماهنگ باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار