نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم با تاکید بر ضرورت اصلاح روند واگذاری واحدهای تولیدی، گفت: باید با نظارت دقیق بر روند خصوصی سازی ها، از تعطیلی بنگاه های اقتصادی جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 02 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت اصلاح مکانیزم واگذاری‌ها، گفت: در حوزه انتخابیه اینجانب، کارخانه‌ی لوازم خانگی آزمایش، چرمینه و مجتمع بزرگ گوشت که ظرفیت تامین گوشت قرمز کشور را داشت، به دلیل روند نامناسب خصوصی سازی‌ها به تعطیلی کشیده شد و از سوله های آن برای دپوی ضایعات کشاورزی استفاده می شود.

نماینده مردم رودشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیشتر خصوصی سازی های انجام گرفته در گذشته ناموفق بوده است، افزود: با حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه از واگذاری ها ناموفق جلوگیری شد، در واقع اگر خصوصی سازی نیشکر هفت تپه، هپکو، ماشین سازی تبریز نیز اصلاح نمی شد، این واحدهای تولیدی به سرنوشت کارخانه آزمایش دچار شده و تعطیل می شدند.

خصوصی‌سازی های انجام گرفته در گذشته، اختصاصی سازی بود

وی با بیان اینکه خصوصی سازی های انجام گرفته در گذشته، اختصاصی سازی بوده است، اظهار کرد: افراد خاص از رانت اطلاعاتی بهره برده و بسیاری از واحدهای تولیدی ارزشمند را با قیمت های پایین خریداری می کردند؛ به طور مثال علیرغم اینکه کارخانه ماشین سازی تبریز بسیار ارزشمند بود اما به ثمن بخس واگذار شد، در واقع خریدار هزینه یکی از زمین های این کارخانه را نیز پرداخت نکرده بود.

رشیدی اضافه کرد: مجلس یازدهم باید با همکاری با قوه قضاییه و با نظارت دقیق بر نحوه واگذاری‌ها از سوءاستفاده سودجویان جلوگیری کند، در صورت تحقق این مهم می توان کارخانه هایی مانند آزمایش را مجدد به چرخه تولید بازگرداند./

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار