تابناک گزارش می‌دهد:
 12 نماینده مجلس یازدهم پس از سفر خود به اهواز، در شبکه های اجتماعی‌شان این سفر را روایت کردند.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 04 June 2020
 
 
 
به گزارش تابناک خوزستان، به دنبال مشکلات مردم غیزانیه با پیگیری نماینده جوان و انقلابی اهواز مجتبی یوسفی، کارون، حمیدیه و باوی جمعی از نمایندگان دیگر استان های، به اهواز سفر کردند تا از نزدیک شاهد محرومیت و چهره ی واقعی فقر در این منطقه باشند.
 
مالک شریعتی، سیدنظام الدین موسوی، علی خضریان، محمدرضا دشتی اردکانی، احمد نادری، مجتبی توانگر، ابوالفضل عمویی، روح الله ایزدخواه، مهدی ایزدخواه، عباس گلرو، سید احسان قاضی زاده، روح الله متفکرزاد به ترتیب از حوزه‌های تهران، فریمان، سمنان و تبریز به اهواز سفر کردند.
 
مالک شریعتی در چند توییت درباره این بازدید نوشت: 1) قرار است کل #مجلس یازدهم پشتوانه حل معضلات منطقه‌ای و استانی نمایندگان باشد. برای این امر ساز و کارهایی پیش بینی شده است. اما برای پافشاری بر این موضوع، امروز تنها یک هفته پس از افتتاح مجلس همراه با 12 همکار دیگرم با دعوت مجتبی یوسفی به اهواز رفتیم تا از نزدیک #غیزانیه را ببینیم.
 
2) علاوه بر بازدید میدانی از مناطق منبع آب، حصیر آباد و دهلاییه در #غیزانیه، از قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) کار مشترک سپاه و امام جمعه اهواز هم بازدید کردیم که تنها6 روز است فعال است اما بخش زیادی از آبرسانی روستاهای منطقه را به عهده گرفته است و پیشنهادات فنی مفیدی هم ارائه کرده‌اند.
 
شریعتی همچنین در دو توییت دیگر نوشته بود: با #گزارش_مردمی در اهواز فهمیدم در شرایط بحران آب اهواز، پیمانکار شرکت نفت، انشعاب آب غیر مجاز از آب روستایی گرفته. در جلسه امروز عصر با استاندار محترم #خوزستان و در حضور مدیران اجرایی استان مطرح کردم که نماینده شرکت نفت انکار کرد. آدرس دقیق که دادم پذیرفتند و قول برخورد دادند.
 
به آقای استاندار، بخشدار محل و نماینده #شرکت_نفت گفتم منتظر برخورد قانونی هستیم. اگر تا پایان هفته آینده گزارش بررسی علت ماجرا و برخورد با خطاکار(شرکت نفت یا پیمانکار یا دیگر مسئولان محلی) به مجلس نرسد، اسناد تخلف را منتشر و از ابزار نظارتی مجلس استفاده خواهم کرد.
 
سید نظام الدین موسوی نیز در توییتی نوشت: 12 نماینده که به خوزستان سفر کرده‌ایم، پس از بازدیدهای میدانی، جلسه‌ای 3.5 ساعته با استاندار و سایر مسئولان خوزستان داشتیم. نتیجه: پروژه آبرسانی به اکثر روستاهای #غیزانیه تا2 هفته دیگر پایان می‌یابد و بنا به وعده استاندار، تا2 ماه دیگر روستای بی آب در غیزانیه نخواهیم داشت. انشاءالله.
 
علی خضریان نیز در چند توییت متفاوت و از نگاهی متفاوت درباره‌ی این سفر گفته بود.
خضریان نوشته بود: در سالروز رحلت امام مستضعفین به همراه 12 نفر از نمایندگان #مجلس_یازدهم به #خوزستان سفر کردیم تا ضمن بازدید از #مناطق_محروم پیرامون رفع مشکلات #مردم با مسئولان اجرایی استانی گفتگو کنیم. 
عدم رسیدگی به روستاها مشکل بزرگ حاشیه نشینی و دیگر مصیبت ها را رقم زده است.
 
همچنین در توییتی گفته است: در پی سفر نمایندگان #مجلس_یازدهم و جلسه‌ای که پس از بازدید از مناطق مختلف با استاندار #خوزستان برگزار شد؛ مقرر گردید پس از افتتاح فاز اول لوله کشی آب #غیزانیه در هفته آینده، کل مشکل آب این منطقه تا 2 ماه آینده و همچنین مشکل آب اهواز نیز تا شهریورماه برطرف شود.
 
مهدی شریفیان نیز نوشت: #توزیع_عادلانه امکانات و ثروت باید از #شعارزدگی فاصله گرفته و به برنامه مستمر دستگاه های مختلف کشور بدل شود و همچنین باید رنگ #محرومیت را از #خوزستان دلاور و قهرمان و تمام نقاط دور از مرکز کشور زدود.
#غیزانیه
 
احمد نادری گفته بود: از #غیزانیه بازدید کردیم. بزرگترین بخش کشور با83 روستا و 25000 نفر جمعیت. عمده ترین مشکل مردم کمبود آب شرب است. باید از دولت و مسئولین اجرایی پرسید نحوه هزینه کرد بودجه ها و اولیت ها چگونه بوده که مشکل باقی است.
نکته:مدیر سابق آبفای استان، از ثبت احوال آمده بود.
#فاجعه_توسعه
 
همچنین با انتشار فیلمی از یکی از طلبه های جهادی حاشیه اهواز در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: در سالروز رحلت امام عزیز مستضعفان جهان، هیچ اقدامی مهمتر از توجه به مشکلات مستضعفان نیست.
از خداوند می خواهیم به آبروی آن بزرگ مرد، به ما توفیق و فرصت جبران این کاستی ها را بدهد و بتوانیم ندای رهبر عزیزمان درخصوص #معیشت_طبقه_ضعیف را بدرستی لبیک بگوییم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار