رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا
روحانی تاکید کرد که فعالیت بخش بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا، بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است و افزود: دوره اپیدمی کرونا طولانی خواهد بود و نمی‌دانیم پایان آن چه تاریخی است و در چنین فضایی باید دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت مراعات شوند. مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد...
کد خبر: ۸۵۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 06 June 2020
«کسب و کارها و اقتصاد کشورهمزمان با روند مبارزه با ویروس کرونا، باید فعال باشند و راه دومی نداریم»؛ این شاید کلیدی ترین اظهار نظر امروز رئیس جمهور کشورمان درباره «کووید-19» باشد. جمله ای که در ادامه آن بر خط قرمزی تحت عنوان «توان کشور برای حفظ سلامت و امور درمانی» تاکید شده است.
 
به گزارش «تابناک»، ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز در حالی تشکیل جلسه داد که به مانند اغلب روزهای آغازین هفته، ریاست آن بر عهده رئیس جمهور کشورمان بود؛ رویدادی که موجب می‌شود بسیاری از مردم چشم انتظار شنیدن مصوبات و تصمیمات جدید این ستاد در روزهای شنبه باشند و بکوشند از لابه‌لای سخنان رئیس جمهور، پاسخ برخی ابهاماتشان را بیابند.
 
 
در ابتدای این جلسه روحانی تاکید کرد که فعالیت بخش بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا، بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است و افزود: مهم‌ترین نکته در این جلسه که در رابطه با کووید ۱۹ مطرح شد این بود که مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و ما یک پایان مشخص برای پایان این اپیدمی نداریم. تا زمانی که واکسن مورد تایید در دسترس ما قرار بگیرد مدت طولانی را خواهیم داشت. در ذهن مردم این نباشد که رعایت نکات بهداشتی کوتاه مدت است. ما نمی‌دانیم پایان این ویروس کی هست؛ بنابراین این دستورالعمل‌ها باید طولانی مدت باشد. شستن دست‌ها و استفاده از ماسک باید همیشه مورد نظر باشد.

وی افزود: اجتماعاتی مثل عروسی و عزا را باید کنار بگذاریم تا زمانی که خود بهداشت و درمان ما اعلام کنند. وزیر بهداشت و درمان گزارش دادند در جایی جامعه بی مشکل بوده، اما به خاطر عروسی همه مبتلا شدند. من خواهش می‌کنم مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد. آینده طولانی مدت را باید در نظر گرفت. این ویروس ابعادی دارد که هرچه می‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می‌برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست.

تداوم ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند تا پایان سال، تصمیم دیگر امروز بود که رئیس جمهور بیان کرد و در تشریح آن گفت: تامین نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا، ارائه خدمات ضروری به جامعه، تامین کالا‌های ضروری و اساسی و ارائه بسته‌های حمایتی به اقشار نیازمند، چهار وظیفه مهم دولت است که در روند انجام همه این وظایف، وضعیت به خوبی پیش می‌رود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه کسب و کار‌ها و اقتصاد کشورهمزمان با روند مبارزه با ویروس کرونا، باید فعال باشند و راه دومی نداریم، گفت: سقف و خط قرمز ما در مبارزه با بیماری کرونا، توان کشور برای حفظ سلامت و امور درمانی است و اپیدیمی باید همیشه زیر این خط قرمز و توان بخش سلامت کشور باشد.
 
روحانی در ادامه با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، از بخش بهداشت درمان و کادر درمانی تشکر کرد و افزود: از دیرباز به‌خصوص در سال‌های اخیر بخش بهداشت و درمان ما مطرح بوده است. روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند.

وی گفت: نکته مهمی که وزارت بهداشت و درمان مطرح کرد این بود که فعالیت آن‌ها به فاز سوم وارد شده است و تلاش خود را بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز کرده‌اند. یکی جوان است بدن سالمی دارد، چاق هم نیست و قوی‌تر است، اما دو گروهی هستند که یا مسن هستند یا بدن ضعیف‌تری دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :