کد خبر: ۸۵۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 06 June 2020
تابناک/پنج عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عنوان برگزیده و شایسته تقدیر ششمین مهرواره کشوری «نیایش» را از آن خود کردند.
درخشش گیلانی‌ها در ششمین مهرواره کشوری «نیایش» کانون کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ششمین مهرواره کشوری نیایش باهمت کانون کرمانشاه به نقطه‌ی پایانی رسید و پنج عضو کودک و نوجوان گیلانی عنوان برگزیده و شایسته تقدیر این رویداد فرهنگی، هنری و ادبی را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که نزدیک به هفت هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد فرهنگی، هنری و ادبی ارسال شد و گروه داوری پس از دسته‌بندی و انجام مراحل اولیه، «آتنا صفوتی» از مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بندرانزلی را به‌عنوان برگزیده بخش شعر نوجوان و «هلیا میرزاخانیان» از کانون پرورش فکری اسالم را منتخب بخش متن ادبی گروه سنی کودک معرفی کرد.

هیئت داوری هم‌چنین با نگاهی ویژه به زوایای پنهان و پیدای آثار ارسالی، کتاب سازی مشترک «گُلسا‌زینالی و پرنیان قربانی»، اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری تالش را به‌عنوان اثر برگزیده و درعین‌حال، کاردستی «هستی میرزائی»، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت را شایسته تقدیر شناخت.

گفتنی است، این مهرواره در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و برای مخاطبین ۸ تا ۱۸ سال و هم‌چنین، ویژه مربیان کانون پرورش فکری برگزار شد و پرورش حس دینی و تعمیق باور‌های اسلامی مخاطبان از اهداف برگزاری آن به شمار‌می‌رفت.

تحقیق‌وپژوهش، کتاب سازی،‌ کاردستی، نشریه دیواری عنوان‌های موضوعی بخش فرهنگی و نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی، سفال، پویانمایی، فیلم کوتاه از عناوین اعلام‌شده بخش هنری و هم‌چنین شعر، داستان، نثر ادبی از موضوع‌های پیشنهادی برای شرکت در بخش ادبی این مهرواره محسوب ‌می‌شد.

 درعین‌حال قرار است، آیین پایانی ششمین مهرواره کشوری در صورت مساعد بودن شرایط ناشی از بیماری کرونا ویروس، به‌صورت حضوری و در غیر این صورت، به شکل غیرحضوری برگزار و جوایز برگزیدگان به نشانی آن‌ها ارسال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار