رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم رعایت الزامات فاصله‌گذاری توسط مردم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا، مرکز بهداشت استان است که خوشبختانه نقاط پرخطر استان به خوبی از سوی این مرکز مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲ 07 June 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در پنجاه و یکمین جلسه ستاد پیشگیری، مبارزه و درمان کرونا ویروس با اشاره به اجرای مرحله به مرحله بازگشایی‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ابراز کرد: بعد از هر مرحله از بازگشایی‌ها حداقل دو هفته فاصله زمانی برای بررسی افزایش شیوع بیماری در نظر گرفته می‌شود که با توجه به این امر و همچنین افزایش ورود زائران به قم، مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی بر لزوم رعایت الزامات فاصله‌گذاری توسط مردم تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا، مرکز بهداشت استان است که خوشبختانه نقاط پرخطر استان به خوبی از سوی این مرکز مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید مجدد بر رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت، غربالگری و نظارت بر افراد با بیماری زمینه‌ای و افراد با سن بالاست زیرا احتمال ابتلای این دو دسته بیشتر است.

وی بیان کرد: البته لازم است ضمن آگاه‌سازی مردم از خطر بیماری کووید 19، با شایعه و اضطراب در سطح جامعه هم برخورد شود تا مردم دچار وسواس فکری نشوند.

قدیر با بیان اینکه کنترل‌ها و نمونه‌گیری‌های لازم در سطح استان به خوبی در حال انجام است خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام شیوع ویروس کرونا سعی کرده است آمار درست و واقعی را ارائه کند تا تعیین وضعیت استان توسط وزارت بهداشت بر اساس این آمارها به درستی صورت ‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار